keskiviikko 1. helmikuuta 2023

Silmäni leikattiin sairaalassa 14/11-1958 laserilla vaikka sellaaneen leikkauskonsti keksittiin ja tehtiin vasta Tapmereella 1974.

 1/2-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤

Päivää : Aiettä  oli kiva  tallustella   aamulla varhain  tänään tuolla mettässä, sillä ensinnä  on 1/2 joka  ainakin mulle tarkoittaa samaa kun monille  Toukokuu.  Kevät, että kohta se taas edessä......aurinko  ja hyttyyseet..............

Muutama  otti yhteyttä eilisen  "ranneverinäyteakan"  juttuni  tiimoilta ja  kovasti ihmettelivät  sitä. Jokainen  uskoi että se oli  todellinen tapahtuma. Niinkuin  olikin. Muutenkin mulle  on  tapahtunut  kaikkea  kummallista, josta  yksi taitaa olla  numero  ykkönen....1. Olen siitäkin  ainakin  2-3 kertaa  jo kirjoitellutkin, mutta  paan sen taas......vähä  lyhennelleen. 

Siis: Vuonna  1958 , perjantaina ja  13 päivä, kun olin 12 ikääneen Alahärmälääneen  kollipoika  sain oikeaan silmääni  ns määllyn,Ja nopiaa   lättähatulla  Seinäjoen sairaalaan silmäpolille ja  petiin  maate. Mulle tultiin sanomaan että maanantaina  oikea  silmäni  poistetaan  sillä son  niin  paha nyt ja  on  vaarana että se  tulehduttaa  terveenkin  silmäni ja  musta tuloo  umpisokia.

Ja  tuli seuraava  päivä, joka  oli sunnuntai, kun  sänkyni  viäreen  tuli  piäni valakotukkaanen  miäs joka sanoi että sopiikos  nuarimies  että mä  koitan   leikata sun silmäsi..mitäs  tuumaat??  ja mä sanoin että  juu..senkun  vaan...ja liikkuvalla  sängylläni huoneeseen  joka  oli  todella kirkkaasti valaastu ja   neliän tunnin  päästä  takaasin  omaan  petiini....

Nooh.....nyt  tulukaa  mukaan  tänne  Kauhajoelle, vuonna    1998..jotakin kun menin  silmäplääkäriin  kun  olin  saanu roskan  siihen leikattuun silmääni.....ja  tohtori sitä  ensin  pluupin kanssa  luuraamaan  , sitten  enee  luurasi ja  lopuksi  tökkäs silmimän  päälle selaaasen  häkkyrän joka  kuulemma  kuvaa silimäni  sisäåpualen ja kovaa  voivottamaan...herran  jumala....mikä tuohon  on tullut  ja  mää sanoin sen olevan vanha  vamma  vuonna  1958 ja se leikattiin  Seinäjoen  silimäsairaalassa......1958..ja...

Mutta  se  Kauhajoen  nainen sanoi ettei  voi pitää  paikkaansa  koska  se on leikattu  laserilla ja ensimmäinen sellaaneen leikkaus  tehtiin Tampereen  tyksissä  1974.....sää valehtelet  kuules.....valehtelet....kuules.....ja meille   tuli  vitunmoinen  riita  mun silmästäni ja  lähärin huoneesta ovi  paukkuen  pois. Enkä sen koommin oo siihen puliuun menny.

Jaatkuuuuuu....samana päivänä...

Tarkistin  kummaltakin  mun   siskoilta je ne  sanoi sen tapahtuneen siinä  1957-58  paikkeilla...Raili  oli mun  mukana  siinä lättähatussa, jolla  mentiin sairaalaan...ja se muisti  kun  mää oksensin  yhyren  naisen syliin....yääääääääääääklää...niin   kipiää  se  puhjennu  silmäni oli.

Siis: Kuka  oli se pieni valakotukkaaneen  mies joka  leikkasi mun oikean puhujennuun silmäni, laserilla  1958  joka keksittiin  silmäjuttuihin vasta  vuonna  1974...??  Sanokaas  te?

Ahaa..ainakin  muutama  tuolla sanoo....jossoli  uffolaaneen....se pelasti tulevan Nasiirin "kamerasilmän"....töitä tekemään.

Jees:

Ekku.