keskiviikko 29. maaliskuuta 2023

Oon iihaan terves yläpäästäni. Se asia on tutkittu 13/3-2021. Ainahan sennoon tiänny.

 29/3-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤

Päivää taas sinne  teille: Ny  tuloo  kuulkaas  jännää  asiaa. Olkaa  tarkkana. 2 vuotta sitten, 18/3-2021 olin tapani mukaan hangella  hiihtämässä ja  lunta oli  XXXXpalio. Noin  80  senttiä  . Latuni  oli  silloin  noin  8 km  rinki  ja  koska olen  luullut ettoon  kova ja ikinuari, niin   hiihdin sen  jumalattoman kovaa.  Suunnilleen 1 km ennen  tupaa aloin voida ns  pahoin. Rintaa  kivisti, päätä  särki  itusti ja  oksennutti.  Menin  melkein  kontalleni ja  tiesin että  joko ny?? Tulooko se  kuuluisa noutaja. Nojailin  hiihtosauvoihini  ainakin  30 minuuttia  ja  kun se  noutaja ei tullut, niin eiku  tupaa kohti, sinne  pääsin  jotenkuten  ja suaraan  soffalle maate. 

Kunnes:  Havaattiin  että soffani  vieres  seisoo kaksi  kiiltävissä  kamppeissa olevaa   otusta  ja  koska  ooon senverran  nälli niin ne tunnistin. Noli  aampuulanssiporukkaa, jonka  vaimoni  paikalle  soitti. Ja niin ne  lykkäs mun rintaani ja  vaikka minne  liimalappuja  joissa oli  johtoa  niinmaan palio  että.Kuunteli mun syrämeni  jyskettä ja otti  verenpainetta kans. Kurkkas  kurkkuuni  , korviini  ja vaikka mihin  reikään.....eeieeii  sinne..ei.

Ja vaikka  panin  vastaan niin maanpalio etten  halua mennä niiren kyytis Seinäjoelle sairaalaan , niin ne sanoi että varmana tuut  kovapää...koska  jos et  tuu  ja  kun mollaan  kylillä poismenos  ja sä otakkin  ja  kualet  soffallesi , niin  me saamma  syytteen....siis  tuuppas ny.....jame mentiin....pilli ei sentään soinut.  Sairaalaan sellaiseen  verhoilla  eristettyyn  koppiin ja  taas  sama juttu....liimaklappuja sinne ja  tänne,  verenpainejuttu  oikeaan  käteen  ja   ranteeseen  pukattiin neula jonka  yläpäässä  oli  tippaputeli..

Ja kului  15 minsaa. Sinne  tuli  joku,  en saanu selevää  kumpi soli, nainen, vaiko  miäs, koska sen  naamassa  oli  lasten valakooneen  vaippa. Silimät  vaan näkyi. Ja se  seuraili  mun pääni yllä, sängyn päärys  olevaa  teeveeruutua, jossa  meni  vaikka  mitä  viivaa. Katteli  mun  päälle ja  lähti kun se kuuluisa  Annikki  Tähti.

Miä siinä ajankuluiksi  seurailin sitä  teeveruutua  ja koska siinä oli välillä  yksi  rivi kun  juasten kustu  lumihankeen, niin  jopa  kiinnostuin ittekin. Soli  mun  puhtaan syrämeni  viiva-syke. Välillä se  ´perhana soikoon  liikkui  yylöösaalaas  ja taas  aalaas ja ylöös, kummallisesti  jopa. Siinä  näkyi  myöskin sellaisia  tyhjiä  kohtia jolloin melekeen  äkkäsin jotta   nykkö mun  syrämeni  ottaa  ja  sammuuu  ja mää  kualen  kokonaan.

Ja  sen takia  kaivoin  takkini taskusta, joka  roikkui siinä vieress seinällä, kännykkäni ja  otin  muutamamia kuvia....klik..klik..klik...sukulaasille  muistoksi meinaan..heehehehee. Kun se kattoo mun  ihan  kuollutta  rumistani.....Mutta, kuten havaatte emmää kuallu. Nooh..siihen  tuli  välillä  kaikenmaailman vaippanaamaasta  väkeä  ja  jutteli jotta  kaikenvaralta  mun pitää  jäärä sinne osastolle tarkkaaluun, koska  saattaa  olla paha  sydäri  tulossa. Se  ei näjy  vielä   siinä  teeveeruurus, mutta se voi  tulla....

Mutta minä sanoi  tomerasti:

Emmee  sinne osastolle..emmeeeeee..emmeee..antaa  syrärin  vaan tulla....senkun...ihan sama....ihan sama.....senkun....

Jaatkuuuuuuu.


Voi  perhana niiren vaippanaamojen ilimettä. Niillä  oli  silimät  ammollaan kun  lehemällä keväällä kun enskertaa  pääsöö  pihalle  hyppimään...navetan ahtauresta meinaan. Oli   vaippanaamat ihmeissään  ja  kysyivät , kaikki meklekeen yhtaikaa..

"Mutta hei....ekkö pelekää kualameaa..

en sanoin..

mutta  kaikkihan  kualemaa  pelekää..

ja mä   sanoin...... en.

Mutta  onpa  tosi outoa he sanoi..

ja mä....mites niin..

Mutta  kaikkihan sitä pelkää ..

ja  mä  sanoin....mä  en..

Mutta  mutta  mutta  ne vaippanaamat mutitteli  tovin, katteli  mun  päälle sillai  jännästi, jotakin  toisilleen kuiskivat ja  sitten  yks  loihe  lausumaan...

Kuulkaas  herra  Mattila....teillä on niin  todella  outo  tuo katsantokantasi kuolemaan että  nyt on parasta että  määräämme teidät  tuonne  Törnävän  puolelle  tarkempaan  tutkimuksiin..johon mä sanoin...voi että on  todella   hyvä....samalla  näkee ettoon ihan terves  päästäni..mennäänkös   heti ?........

Ja niin  astuin  ampulaansiin. Tornävän  sairaalan   pihaan, sen ovesta  sisälle ja vastassa oli  ainakin kolome  ihmistä. Kaksi  samperin suurta  miästä,  ilmeisesti  henkvartijooita  ja yks nainen jolla   oli  valakooneen maalarin takki  yllään. Huoneeseen mentiin, pöyrän ääreen jonka  toisella  puolella istui  kaks vaippanaamaa  ja ne kaks vaippanaamaa  jokka oli jesuksen  isoja  ja  riskejä jäi  oven eteen  istumhan.....vamuuden varalle...juu...etten karkaa taikka  ryntää kenenkään kimppuun..hehehe

Ja kysely alkoi... taas.., ne samat....

Haluanko mennä  ratakiskoille  makaan  ennen  junantuloa  

ja mää  sanoin..miksi  vitussa sinne meen makaamaan..

Onko sulla  itsetuhoajatuksia..?

johon  mä....ei muuten  oo...haluan  elää ainakin  100  vuotiaaksi, ihan  sukulaasten kiusaksi....

Tunnekko olevasi  Jeesus ?

Johon mä....äläs  ny hulluja  puhu....en  tunne  tietystikään..

haluakko  ampua  ittes..?

Johon taas mä.....en halua ..ei mulloo  pyssyjäkään ja vaikka olis  niin en ittiäni meinaa ampua.

Tunnekko olevasi joku martyyri?

Ja mä taas  vastasin....mitä vitun  martyyris...en  tietystikään....ihme  kysymys..

Ookko  kuullu  ääniä?

johon mä....emmoo....päivisin tietysti..on teevee aina auki ja  vaimo jotakin  jupajaa...

tarkoitan  että oletko pääsi sisältä...?

Ja mä taas...yhyren kerran kun  joku saatanan  hyttyyneen  meni mun korvaani kun olin kalastamassa pikkukollina....olinko silloon vajaa kymmenen.  1956....silloin kuului  hetken aikaa  ininää  ja se loppus kun kaaroin  korvaani  mehua....se otti ja hukkus  vissiin..

Oonko nähänyt  kummituksia..?

Juu  palionkin..unissani, kuten  meistä jokaaneen....ei muutoon..aimutta  kerran  näjin  sellaaseen valakoosen haamun, soli kans pikkukollina, pellolla ja mä säikährin, mutta soli  Ikolan Kallen  valakooneen  hevooneen...sen nimi  oli  Rebekka.

Ookko  halunnu  tappaa jonkun ?

Ennoo,.....paitti  sotaväessä   SA  Oulun Hiukkavaarassa  1964  kun menin sinne  ja meille  opetettiin että jos joku  vihulaaneen  suameen hyökkää, niin pitää ampua  niin perskeleesti että ne lähtöö  karkuun omaan   maahansa.

Mikä  päivä tänään on?

13/3-2021.

Kuka on ressanna  ny?

niinistön  akan poika mä sanoin.

ookko kiukkuuneen  ny?

Ennoo.

Tunnekko  vihaa ?

ja mä sanoin että justiinhan siihen vastasin.

Jaatkuuuuu.


tällöistä  meillä silloin  oli siellä  pääsairaalan kysymystunnilla vaikkei se ihan tuntia     kestänyt. 45  minsaa kun ne rupes  keskenään  jotakin  supisemaan,  välillä   kurkkas  mun päälle ja taas jupisivat..ne kaksi  jesuksen suurta  vartijaa  otti ja lähti ovesta  ulos  käytävälle...........klons...ja me  jäätiin kaharen niiren  kaharen kanssa....

Jaahaas  se toinen sanoi....tuotaah  ...harvoin olemme nähneet yhtä  fiksua  ja  älykästä  henkilöä kun sinä olet...kaikki  on ihan   hyvin.....saatte mennä.....Kelan taksi  vie  sut kotiisi......onko sulla  kysyttävää,,?

ja mää sanoin että on. Onko vessaa  ..mua  kusettaa niin maan saatanasti ettäh....ja onko  jääkaappia....mullon jumalatoon  nälkä.........ja niin  mä  ensin  söin  vaikka mitä ja sitten  kovaa kyyttiäa hyysikkään ja sitten Kelataxilla kotio kauhajojellen.

Näin:

Ekku Mattila.