maanantai 14. kesäkuuta 2021

Oli se kuulkaa , oli se aikamoinen mökkikauppa.....

 14/6-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.



Tulukaapa  mukaan vuoteen   1992    Toukokuuhun  ja  kuulette miten mun puhelimeni soi......priiiingggg..priiing...silloin mulla oli  myös se  ns lankapuhelin, ja vastaaman  menin....."  Päiväää.....ooonko siellä  Ekku Mattila.....oon oon sanoin.....sullako olisi  pieni  mökki myytävänä Hyypässä ??...juu juu oon on...paljonko  se maksaa  ?....2500   markkaa  sanoin.....hyvääh  tulen kohta  sinne....olen Kurikassa  juuri nyt.....annakko  osoitteesi......ja mä annoin...

Kului  noin  30 minuuttia kun pihaani ajoi   valkoinen suurehko asuntoauto, siitä astui alas  jumalattoman  ruma/romuluinen/iso/miehen järkäles ,  eteeni käveli   ja kättäni vispas...melekeen son vieläkin  arka  , niin kovaa  hän  puristi..." Missä  se mökki  on ??......sanoin että  täältä  on noin 30 km.....mennäänkö heti sinne  ....mennään sun autollas jos sopii...ja  niin  me  tehtiinkin..."

Hämeshavusen  taloryhmän kohdalta oli ja on yhä  mökilleni matkaa  aika tarkkaan  11 km, 111 metriä..olen sen monta kertaa  mitannut  ja  kohtahan   saavuimme perille,  mökin  pihaan  kävelimme ja sen eteen  jäimme. Olis  jännä  postinuemro  11111...

"tuo käy  ihan hyvin.....mies sanoi....jos  annan nyt  500  markkaa  varausrahaksi  ja   kahden viikon päästä  tuun maksaan  loput  ja samalla käymme  kaupanvahvistajalla...jos   sulle  sopii.....ja sopiihan sen  sanoin, rahan sain kätheni  ja mies  sanoi, taikka melekein huusi  :: Onko  siis kauppa  nyt ihan selvä....??on  on sanoin....onkos sulla  mitään sahaa autossasi??..on on..sellainen käsisaha....haekko sen..??  ja mä  hain..."

Heti kun  hän sai sahan käteensä , niin  melekeen  juoksi  mökin  lähellä olevan  koivun, noin   käsivarren paksuusen kimppuun, sahasi  sen  poikki noin metrin korkeudelta  ja kun se kaatui,  toisen  koivun  kimppuun ja  ,,ja  ja  ja......noin  tunnin aikana  hän sahasi  30-40  koivua nurin......ja tukka  märkänä hiestä  tuli eteeni ja  sanoi kovalla äänellä:

" Ja  saatana....olin 9  vuotta  linnassa  kahdesta taposta  ja sen  sellini  ikkunasta näin  miten joka  kevät  alkoivat  lehteään lykätä,  koko kesän ja syksyllä  ne pudotti ja  taas sama  toistui  seuraavan  vuotena.......9  eri  kertaa....,,,voi  jumalauta kun  vihaan noita koivuja.... ..saatana..."

Ja sitten  palattiin  takaisin  asuntooni, kaffit  juotiin , oli  pullaa , oli sokuria, kermaakin  löytyi  ja taas kättä  veivattiin niin maan  erkeleesti ettäh.....ja  mies  asuntoautoonsa....Ikkunasta  vielä  huusi..." Jos mua ei täällä  näy muutamaan viikkoon , niin saat  pitää sen  500   markkaa ...........ja sinne hän meni...ruuuuuf...fruuuuuf...pöly vain jäi...

Eikä koskaan enää  täällä näkynyt. Senverran olen  sanani mittaaneen  (varooksi) miäs  että  en ole  sitä mökkiäni kenellekään myynyt. Voi pian  käyrä (ohraasesti)  että  jos hän tuleekin  joku päivä ja  kun huomaa ettoon mökkinsä muille  myynyt , ei  enää  vispaakaan  mun kättäni, vaan  kurkkuani  puristaa.....ja lujaa.....auuuts...ja  tuloo  rippi.


Ekku Mattila.