keskiviikko 1. joulukuuta 2021

Kurikan suutari. Oujeeeh.

 1/12-2021.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Iltaa  sinne    teille jokaaselle. Olin asioilla  Kurikas, parilla kirpparillakin kävin  pikapikaa  ja sitten tuli  se kaikkein  tärkein.Antakaas niin  selitän:

Ostin 8  vuotta sitten uudet ja   todella hyvä  nahkaaseet   ns  värsikengät, sellaaset  ruskiat  ja  just  mun jalakaani  kuin  tehty.  Niitä pirin   toissavuoden kevääseen saakka, tottakait  aina talavisin, en kesisin, niillä kävelin  kynnöspelloilla ja  hyvin  kylymää piti, eikä olleet   liukkaakkaan  , kunnes  aiaiaiaiai... Maaliskuussa  kesken  peltokävelyn  toisesta  kengästä irtosi  pualet  pohojaa  ja  mä kompuroottin/klomssutin   takaasin ja seuraavana  päivänä  heti  Kauhajoen   suutarille  joka sanoi:" Ei  tuu  kuule Ekku  kauppaa...noiden  korjaus maksaa  ainakin   60  jossei eneekin" ja  mä  naama  norsun  "vtulla"   tulin  takaasin  kotio.  Vaikka mulla  on useikin talavi kenkä niin  yhtään  niin hyvää   ei  oo yhtään ,kun se  rikkinääseet  ja  tänään  ...jee....menin siis  Kurikkaan ,keskelle  kaapuunkia, vastapäätä R-kioskia  jossa  on suutari  ja  sinne  mä  menin  ne  risat/resut saappaani  kainalossa....ja  suutari  sanoi :

"Ei nua  pahat    viälä  oo...non  niin hyvää  nahkaa  että kannattaa  viälä  korjauttaa.....eikä   maksa   kun   18 Euroa.......tuu huamenna    ne hakoon.."...Voihan poijaat  ja miksei  likakkin  kun   olin tyytyvääneen ja jossei  ny ennen  huamista  päivää  tuu mailmanloppu, niin   paan taskuuni  ainkin sen  18 Euroa  ja  heti aamulla    kurvaan Kurikkaan ja  hajen ne koriatut  hyvät talavivarsikenkäni.  On  tua  Kurikan  suutari niin   hyvä ja  ammattimaaneen  etten malta  täs  ja ny sitä  kehua. Menkääs  tekin sinne  jos  on  hälle a siaa......kuvankin laitan  seinälleni. 

Ekku  Mattila.