keskiviikko 1. joulukuuta 2021

Kyl oli se Alavuuren kaatopaikka sitten kova tappelupaikka.

 1/12-2021.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Kaskas......äsken plaraalin   vanhoja  lenkki/päiväkirjojani  joita olen  ns  pitänyt  vuodesta   1973  saakka ja  rupesin  lukemaan  juuri tämän  päivän kohtaa, mutta  vuodelta   1986-1/12....ja  olen  näköjään  ollut  Alavudella  asioilla...tuata  R.  Halosen  kotona, mies jolla  oli  talonsa  joka  huane  täynnä   aseita, niitä oli  ylitte  700  ja kaikki  luvilla, (koska  hän  oli saanut  myyntiluvan  ym.)..  erilaisia  pyssyi , harvinaasesta  norsupyssystä vaikka  millaisiin  tussareihin.Siellä minä  niitä kattelin innosta  naamani hehkuen,  oioi ja en  tietystikään   (humptsf) mitään asekauppaa  hänen  kanssaan  ryht......köh....ja nyt on pakko  paiskata  terveisiä    Jalasjärvelle   H.Keisalalle...heh  ja juu.

Nooh...eteenpäin Ekku....takaasin tullessani  ajettelin  pysähtyä Alavuden kaatopaikalle  ja    siis sinne  mä menin.  Olin matkassa  vanahalla  Transit  pak/autolla ja  kaatiksella   tupesin  erilaista rautatavaraa  sen  peräkoppiin  nostelemaan  , kun äkkiä  tunsin  miten joku  hairaasi  mua  olokapäähän  ja   kun   käännyin niin mun takana  seisoi  herra  H.Mastosalo, joka oli sen  kaatopaikan  ns    mukavartija  , sellaaneen  ylitte  2 meeterinen  miäs ja  hän  teki  suuren virheen  kun mua  rupes  tönimään.   En   ole   koskaan sellaasesta    tykänny, nimittäin  tönimisestä  ja  vastaa  aloin  laittamaan  koko nuaruuren/hurjuuren innolla  ja  tappeluhan siitä  tuli...tums...tums..äääh...ääh...pläst  ...tums...

Just  samaan  aikaan  sattumalta , sen kaatopaikan  tiänhaaran ohitte  ajoi   poliisien  virka-auto ja  sen  kyytis  kaks  viranomaasta  ja  ne havaatti  kun me  siinä  lumikossa  yhyres  sen  herra Mastosalon  kanssa  ryykättiin  toistemma kurkus/tukas    ja  poliisit  toppas autonsa  , ulos  tuli  ja  kysymään: "  Mitäs  ny....miks    te  sillai  riahutta?...ja meirän oli pakko se    riahuminen  lopettaa.  Siinä   hetken aikaa  ne  poliisit  niinku kyseli , nimet ja  osoitteet   ja kun  eivät sen kummempaa selkoa  saaneet, niin sanoivat mulle  että  lähäreppäs  Ekku siitä kotiisi ja    mää lähärin.

Ekku Mattila.