lauantai 2. heinäkuuta 2022

Krimin sodassa 1885 ja minä kuolin.

 2/7-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.
Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Terve  taas.  Nyt  tulkaa mukaan  vuoteen  1885 Krimin  sotaan, jossa  minäpoika  ,tottakait olin mukana.  Elelin siihen aikaan, taikka    16  vuotta ennen  Järvenpään-Wärtsilän  paikkeilla  isossa    maatalossa, jonka  sukuhistoria saattaa  ulottua  Ruottiin  saakka.  Siihen aikaan  melkein oli kunnia.-asiana  että  jo  15  vuotiaat  liittyivät    sotilasjoukkoihin,  "mun isään oli sotamies,  nuarii kauniskin..jo  viistoista  vuotiaanaa  hän aastuii  riviihiin"...kuten   laulussa  sanotaan.   Minä olin  liittynyt, ilmeisesti  Ruottin  kautta  senaikaiseen  tykkiprikaatiin, taikka  olisko   ollu  krenatioihin..(??) .mutta  sotaan piti  päästä ja  mä pääsinkin.

Krimille.....kovaan taisteluun  Turkkilaisia-Venälääsisä(kö?)  vastaan... Menneillään  oli kova  taistelu, torella kova ja raju ..kunnes   tunsin  ollessani  tykkini vieressä  vasemmalla  puolella  , reiteni  yläosassa  pehmeän,  alamahassani,  kun  tönäisyn/tuuppauksen. Melkein heti  aloin   tuntemaan  outoa  huimausta, sekavuutta, pyörrytystä, tasapainoni   menettämistä.  Jännää  makua suussani, kuin  jonkun  oudon metallin  makuista,  silmissäni  alkoi  liikkumaan  niinkuin  kirkkaita   tähtiä, valopalloja, salamoita, outoja  kuvioita kuin taivaalla  ja   vajosin  polvilleni.  

Tunsin ja  näin  miten  jalkaani pitkin  valui   alaspäin  jotakin  lämmintä . Katsoin  alaspäin  ja  huomasin miten siitä kohtaa jossa  se  "tuuppaus/töyssäys"  tuntui ensin, punaista  alasvaluvaa nestettä,  omaa vertani. Nuoren poijan   verta. Olin  valumassa  kuiviin. Siihen aikaan  siinä taistelukentässä oli  rapaa ja liejua, ressuista  maata  sekä kaikkea   sotkua  ja  puun/oksien kappaleita.  Vaikka  miten koetin  vastaan laittaa, niin    ensin  vajosin polvilleni, sitten  istualleni   ja siitä,  en mitään mahtanut, hitaasti   tykin pyörästä kiinni pitäen, kyljelleni  liejuiseen  maahan.  Viimeiseksi aistin  miten  pellavatukkani  kastui kokonaan ja  minä  kuolin. Verenhukkaan. Sain   "ripin".

Olen  jo  nuorempana  jostakin lukenut, myös  myöhemminkin  ja  ehkäpä teistäkin  siellä, miten  siihen kohtaan  jossa  kuolema   tuli, esim taistelussa,  vastaavassa  tilanteessa, ampumalla  eritoten,  syntyy ja  jää  jälki (ns  syntymämerkki) seuraavaankin  elämään.  Minulla  on ollut kymmeniä asiakkaita  jotka ovat kertoneen että he tietävät  kehossaan olevan  arven-syntymämerkin  syyn.  Se  tuli silloin  kun  minua ammuttiin..sanovat  monet....taikka silloin  kun  terävä  lasinsirpale  halkaisi  käteni  valtimon  ja  kuolin.  Edellisessä elämässä, jopa  satojakin vuosia sitten  tapahtuneen.  

Minulla  on , kuten kuvastakin näkyy,  isokaliiperisen  aseen  jättämä  reikä, ilmeisesti  jalkaväen musketti, noin  11 millinen  kooltaan  ja   voi  kuvitella  mitä  vahinkoa  se  teki  minuun osuessaan  juuri reisivaltimon  kohdalle, katkaisten sen.  Minulle  tuli  R.I.P.   auts.

Ekku  Mattila.