sunnuntai 10. heinäkuuta 2022

Sunnuntaita teille: Rauhaa ja rakkautta.

 10/7-2022.

EkkuMattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Päivää taas. Nykuulkaas  multa  taisi mennä   se  loppukin maines.??  Olin   näet  1,5  tuntia  välillä maantielenkillä.  Juoksin ja   välillä  hölkkäsin   ja  kävelinkin ja   pankaas  arvaan  että paarmoja sekä  hyttyysiä oli. Kaikki  mun kimpus  yhtäaikaa. Ne varmaan  havaatti että  tualla menee     ruskettunut    Ekku Nasiiri ja  menhän poijaat imemhän sen verta.  Ja  ne  sitten imi.  Sellaaneen  autuaallinen  lutkutus vaan kuului. 

Mutta:  Mullahan on  oiva konsti  jota olen käyttänyt tuolla  peltolenkillä  liikkuessani.  Se on:  Katkaasen sellaasen sopivan pajun  oksan jossa  on palio  haaroja  ja  sillä huitelen   pitkin  ja poikin  mun  ruppiani. Ja  hyttyseet ja paarmat    ei tuu. Noh  saman tein.  Katkaasin  samanlaaseen  oksan  tien  vierestä  ojasta ja  sillä sitten  ittäni hakkaamaan  niinmaan  erkuleesti ettäh. Yhtä seikkaa  en kässänny.  Muutama auto ja niitä oli eneekin hirasti vauhtiaan  ja  mua kohoren kaikki  tuijottamaan. Niilloli   suut  auki.Ja  hetihän mä  hokasin:

Ny  nee  luuloo että Eku nasiiri on  retkahtanunna sellaaeeen  , oliko  se  Itämaalaaseen uskonlahkoon, jokka  hakkaa ittiään kaikenmaailman  kettinkeillä, risuilla  ja  lävistelee  oma  kehoaan  vaikka  mistä. Kieli  niillä  on  se "paras"  joka teköö autuaaksi, meinaan ne  työntää  kielen lävitte  rautaneuloja ja   muutaman kerran  on teeveessä näytetty  jotta  yksi  ekopää  oli  pukannun  rautaaseen  piikin, sanonko  minä ??..sanon....vehkeensä lävitte. Korvat ja  rinnan  näpykät on  tuttua  juttua heille  uuskoovaaseillle.....ja yhdestä asiasta oin  ilooneen.  Yhtään ainutta  naista  en oo niissä  uskonkarkeloissa  nähäny..oottako te?  Naiset on sitten  viisahia. 

Siis:  Ny  moon vissiin samanlaaneen  pöhkö. Mutta sen kuulkaas  sanon ja vakaalla  rinnan  äänellä: Vaikka   joskus  mulle tulisi niin sellaaneen  olotilapöljyys , että  niihin  rautanaulaporukkaan liittyysinkin, niin  en varmana  ainakaan  vehkeeni  lävitte  neuloja  työntääsi.. En   varamana. En.

Ekku Mattila.