maanantai 25. heinäkuuta 2022

Laharesta päivää:

 26/7-2022.

Ekku   Mattila, 

Nasiiri.

Claircvoyant.


Täältä Lahdesta  päivää: Olen ollut   täällä lomilla  kohta  2  viikkoa  ja  yhtä  asiaa  olen ihmetellyt. Nämä  Lahden  kadut ovat  todella   mäkisiä. En ole missään  samanlaisia katuja  nähnyt/kokenyt, saa  kaukaa hakea  , Bulgariassa  nuorena  kollina    1965  ne  siellä  maassa koin.

Toinen jännä juttu  on se, että  Lahden  kaduilla  ei  näy lihavia, ei  vanhoja, eikä  velttoja  immeisiä ja se johtuu  vaan ja yksinomaan  näiden katujen jyrkkyydestä. En ole  koskaan  pitänyt   alamäkeen  kävelemisestä, taikka  juosemisesta .  Siinä  meinaa  mennä  jalta sikinsokin.  Parhaiten  tykkään  ylämäkeen  menemisestä.  Saa  samalla kovan kunnon. Nämä  Lahden ihmiset ovat melkein  kokainen  hyväkuntoisen näköisiä/olisia.  Jyrkät  mäet  takaa  hyvän kunnon.

Mutta...... voi  saakeli  ne  sähkömopot.... niitä suihkii  eestaas  ja pitää olla koko ajan varuillaan ettei sellaine  kinttuun  kolahda. Toiset  ei  piittaa   yhtään  liikennesäännöistä.  Menevät  naama   vintturas kun  omistaisivat koko  Lahden.  

Eniten  tykkään  urheilukentästä. Siellä olen  juoksennellut  aamulla  sekä  illalla  toisen kerran. Matkaa  sinne on vaan   800  meeteriä,  juoksut  ensin ja sitten takaasin  tuphan.  Voi että  uni  maistuu  sen  jälkeen. Toinen  hieno paikka, ainakin mulle  on   satama. Olen vissiin ollut jossakin entisen  elämäni  vaiheessa  merimies, koska  satama  on mulle  kuin toinen  koti.  varsinkin  kesäisin. Toisaalta.....olenko ollut  satamahutsu joskus ???  Heheeeeeeeh...

Enny  muuta just.  Illalla saatan laittaa  lisää.

Ekku Mattila.