maanantai 4. heinäkuuta 2022

Meinasin litata turvakengälläni vuokraemäntäni elättihiirulaaseet.......1967 ja Turku.

 4/7-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

No    tulukaa mukaani  Turkuun ja  vuoteen   1967.  Olin saanut sinne  suuntaan  työpaikkakomennuksen, Suomen Puhallintehtaalle , asentajaksi ja  välillä ajelin  viikonloppuusin  Valion   automaitoa, eikun maitoautoa..heh.  Noh  kun olin saanut  vuokra-asunnon    vastapäätä  Turun toria,  pienen  , noin  3x3  kokoosen  huaneen , niin siis sinne  asumaan.  Olin siellä kerennyt  asumaan noin  2  viikkoa kun  illalla  myöhään havaattin sivusilmälläni  oven  alta, jossa oli noin  sentin/toista rakoa,  tulevan  erivärisiä pieniä hiiriä  mun  asuntooni....Niitä oli ainan   5-6  jossei  eneekin ja  tuumasin että  voihan ittu mikä  tupa. Elukat   tulee  jos jostakin rakosesta. Nony  oon  paikkaan  joutunut. Melekeen  kiroa  rätkäyttelin  mutta  keksin paremman  konstin.

Mulloli    työikasta sellaaseet  raskaat    turvakengt ja  sellaaseen toisen, enny muista  kumman kintun   ,otin oikeaan  käteeni ja  meinasin pläiskiä  ne  hiirulaaseet  manan majoille. Melkein mua  nauratti niiden  erilaaseet  värit.  Oli vaikka  mitä  , punaasta ja  vihiriää,  valakoosta  ja  jotakin  väriä ja siis  kenkäni  mä ylös nostin ja  ........

ovi  aukesi  . Siihen  ilmestyi  mun vuokranantajarouvaskaaneen  joka  huudahti...."heeiiiii   älä  herran  tähden   hiiriäni tapa.....ne ovat elättihiiriä ja  jokaaseen olen  itse  eriseksi maalannut......kyllä ne  pois   tulevat...... .....tulevat.. kyllä.

Ekku Mattila.