tiistai 5. heinäkuuta 2022

Sain nakit-muusit-sinapit naamalleni Kajaani-Kokkola tiellä 1973......pläts...

 5/7-2022.

 Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Päivää sinne teille jokahittelle.

Ny  tulkaa  mukaan  vuoteen  1973, mun moottoripyöräni  kyyttiin sen takajopparille. On  sama päivä kun   tänään(katsoin  päiväkirjoistani)  5/7-mutta   vuosi  1973.  Olin  noin tunti sitten lähtenyt  ajamaan Kokkolaa kohden  Kajaanista. On kaunis  päivä oujee..

Näin  miten edestäni  lähestyy valkoinen  henkilöauto ja  lähemmäs  tultuaan  tunnistin  sen  Volvo  Amaxtoni ja matkaa noin   50 meeteriä. Vähää ennen  ohitusta  näin miten  Volvon  kuskin takaikkunasta  kurkottaa  joku jolla on kädessään  jotakin  ja.........PLÄÄÄTS...!!!

Se  joku nakkasi kädessään olleeen  nakki-sinappi-getsuppi-tiesmikä- sotkut  suoraan  mun naamalleni. Pläts...minulla   oli ns  avomallinen  kypärä, ilman  visiiriä ja  olipas  "hieno"  heitto.  Sain silmäni  täyteen  sitä sotkua, melkein  , hetkeksi  sokeuduin  ja  oli pakko jarruttaa  ja  äkkiä. Pysähdyin  raapimaan naamastani  sotkut pois  ja  nopiaa  kännyin ja  lähdin Volvon perään.  Takaan ja  alleviivaan  sen että jos  olisin saanut  auton  kiinni, niin  yhden  aika  tärkeän  Raamatun   KÄSKYN olisin  todennäköisesti  rikkonut.......!!!

Mutta.......... Mulla oli alla   Zuzuki  250 kuutioinen  eikä sillä päässyt  kun korkeintaan  150, myötätuulessa. Vastaisessa  kunnolla  120  km  tunnissa.Volvolla  pääsee ja pääsi    noin  180  jossei eneekin ja sinne se  katosi  maantien horisonttiin.  Saatte  arvata  että mua  itutti isolla  V:llä. Heti kun pääsin  Kokkolaan  etsin  lähimmän moottoripyöräliikkeen ja ostaa  pätkäytin  uuden   kypärän. Sellaaseen  jossa oli  avattava/suljettava  muavisiiri eres.

Ekku Mattila.