torstai 7. heinäkuuta 2022

Varkaat iski mun telttaani ja vei kaiken, kaiken,kaiken...vuonna 1973. 28/7. Järvenpäässä. Yhä ituttaa isolla V:llä.

 7/7-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Päivää:   Plarasin lenkki-päiväkirjojani  vuodelta   1973, juuri sinä  vuonna jolloin ajelin moottoripyörälläni  ympäri  Suomen  5 kuukauden aikana  19000  km.  Olin  melkein  jokaisella  leirintäalueilla,  Hesasta, Kajjaaniin,  Kokkolasta  Turkun ja  vaikka missä. Noh, mutta antakaas  kun kerron.  Vaikka   tästäkin olen  blogiini kirjoittanut niin  taas  se tuloo:

28/7-1973  jolloin moni  leirintäalue  oli jo suljettu  ja  muutama  vielä  auki,,kuten  Järvenpään  Rauhaniemen alue, jossa oli  mun  soputelttani, tavarani  ja  kaikki. Koko omaisuuteni. Nooh,  olin  illalla  20,00  nurkilla  lähteny  sillai  asioilleni  Orimattilaan, juu    ja takaasin tulin  teltalleni  noin  kello  05,00  samana  aamuna.Taikka seuraavana  tietty  pöhkö. Mutta mitä ittua !!!

Mun telttani  oviverho  lepatti  tuulessa  sepposen selällään ,  soli   pienellä lukolla kiinni, munasellaisella,  ja hetihän mää arvasin. Varas/varkaat oli  käyneet  ja   vieneet kaikki  mun omaisuuteni, niin  vaatteeni, paperini,  passini, uuden nahkatakkinikin  sekä   selvää rahaa  1900  markkaa....aatana...  Olin ne rahat pannu   piiloon  makuupussin  alle,  hyvään piiloon.heeeeheeeeh .heheeeeh....ja  aamulla  kello  08,00  tarkkaan  kun mun Postipankki  jossa  oli  osa  mun  mania, niin  varas  otti  mun kirjallani sieltä    vajaan  tonnin.  Voiettä mä  piiipXXCXCVBVCXCVBpiiip...keles  ja  menin  Järvenpään  poliisasemalle  jonne tein  rik/ilmoituksen....mutta ne sanoi että  saat olla  varma  ettet enää  saa mitään takaisin.  Mun teltan  lähellä, noin  20 meeterin päässä  oli majaillu  monena   päivänä "pukumies ja  hamesnainen".   Ne  kyyttääli mua  kohti  ja  saivat selville koska  liikun ja koska  mä  tuun takaisin... Kun kerroin tästä  poliiseille  ne sanoi että joo..ooppa  varovainen Ekku. Se on vaarallista  joukkoa...murhamiehiä.-tappajia-rikollisia  kaikki  tyynni.  Kerroin tarkat  tuntomerkit  ja jee......muttei  se auttanut: ne  ei  tehneet mitään.  Tuumasivat  että  kärsi  tappios  Ekku. On niin  paree...

Jaaatkuuuuu.

Voin jatkaa  samaa  tosikertomusta  vaikka  tänään , taikka sitten en. Saas ny näkee.

Ekku Mattila.