perjantai 22. joulukuuta 2023

Ny Nasiiri pukkaa pienen Joulukertomuksen..olokaa hyvät:

 23/12-2023.

EKKU.

alias: Jukka Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

ooottako  havaaneet että  ollaan aika lähellä  itte  Joulua....ja että tänään(kö?)  pitäisi  niitä toivottuja  lahjoja ittelullekin pukki  poroineen  tuara..?  Minäpoika  . joka yhä (hmm??)  pian 78  vuatiaana,  uskon täysin  joulupukkiin, taikka  ainakin  tähän päivään saakka, koska:

Pukkiiiiiiiiiiiiiii  !!!!!..

Jossoot saanu mun   sulle kirieeissä  kiriootamani  lahajatoiveeni   viimeisen  10  vuaren  aikana, jota  asiaa pikkuhiljaa  alan  eppäilemään, niin empä oo saanut sitä nelivetorakkuria, etukauhoineen, perälevyineen, hytti tottakait ja  ratio  siällä, niin  eipä oo  tänne  Kauhajoelle, tullu. Väristä ei oo niin nokonuukaa  kunhan se  on vaan kirkhan  punaaneen.

Niin...kuules.....paappas  kiiruusta  sille  porolles, niin, jotta hajet  vaikka  jo    tunnin  päästä  ja  niin täytät mun  lahajatoiveeni ,että se   saapuu  tänne  petteriporopunakuonon  reessä  narulla  vetämällä...........saan sen kyyllä sitten  täällä  käyntiin. Oon senverra  hyvä  käsistäni. Suihkutan  vaikka tarttipilottia  raktuurin  imukanavaan.......ja frrmmmmmmmmmmmmm..

ainiin....seuraava ei oo mikään uhkaus.....(oonse)  että jos  et täytä  tänään mun   toivettani, niin   tuun paliastamaan sun  toilailusi niiren lahalapakettiesi  jakamisen  tiimoilta  ja mulla  on jopa  salakamerakuvia ,  ilotalos  otettuja,  vaikka  kui  palion  ja  jaan ne  someen, .......jos  rakkuria  ei  mun pihallani  tänään näjy.....

Siis: muistakko?

Kun  ympäripäissäsi veit  umpihumalas 10 kirkkoraamattua  ilotaloon ja 10  pakettia  korstuja kirkkoherranvirastoon, vaikka  se  piti  olla  päintoisin.? Niinja  toissajouluna  , kun sun piti  laulaa Loviisan  kirkos, olit ympärikännis, jouluuu ooon taaas..jouluuuu oon taaaaas, niin lauloikkin,,,viistoooiiiistaaaa  miästäää    aaarkuuuulllaaa   vaaainaaaaan....huuhheijaaaaa jaaaaa    rommiaaaaa  puulloooo..Papin  fiini   rouvaska otti ja pyörtyä kopsahti  naamalleen kirkon etupenkhin  ethen , eikä soo  siitä  viäläkään selevinny...

Hokoo  vaan koko  ajan........tappakaaa   se pukkiiii.....tappakaaa  se..

Ekku Mattila.