perjantai 15. joulukuuta 2023

Todella nopeasti karman laki iski mua........Rits..

 15/12-2023.

EKKU.

alias: Jukka  Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

Nasiiri.
Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤

 Perjantai-iltaa  kansalaaseet. Hypäkkää nyt mukaani Hesaan   ja  vuoteen  1968,  Mannerheimintielle, Bio bio  elokuvateatterin  paikkeille ,  vastapäätä  Marski hotellia,  '

kun: Olin tulossa  pikkurobalta, siellä oli kans  elokuvateatteri, jossa  näytettiin  jotakin vanhaa lännenkuvaa, työpaikkani   4 muun  ihmisen kanssa, kun vastaamme   tuli, taikka hoippui  kovassa  kännissä  , juoppo  (ko?)  kahdella  kainalosauvalla koikkelehtien. Kun hän meni  meidän ohitse niin  minä,  ainainen huumoriveikkonen,  rupesin  häntä matkimaan. Hoipuin ja  koikkelehdin  mukamas ja  kaverit nauraa  hohottivat.

Mutta:  Kuulin miten  kaverit  huusivat....varo...varooo  Ekkuu  ja  vaistomaisesti  menin matalaksi, onneksi, sillä se  jota matkin  yritti  huitaista mua  päähän  toisella  kainalosauvallaan.....ohitse  meni viuuuuh  ja minä  hyppäsin Bio-bio teatterin portaalta  viistoon  oikealle, kadulle,pakoon   edelleen  huitelevaa kainalosauvvamiestä.........

Ja....Rikrs.....kuului. Se ääni tuli  mun oikeasta  jalastani,kun nilkastani  joku luu  murtui  poikkki...Rits..aja iettä teki kipiää..Onneksi se  kainalokeppijupppo  ei havaannu että multa meni  kinttu  poikki, muutoon se  olios  takuulla  hakannu mua  päähän  kainalosauvallaan.

Ei muuta  kun  kaverit soitti  taksikopista ambulanssin  paikalle, sillä  sairaalaan , jalkaan  kipsi, jonka  vuoksi  minä   vuorostani konkkasin  3 kuukautta.....klons....klons.....klons...

Eipä kannattanut matkia.

Ekku Mattila.