tiistai 5. joulukuuta 2023

Rehellisyys se maan perii , vai miten se meni..? Terveisiä Kaille ja Marille Teuvan Horonkylään...

 5/12-2023.

EKKU.

alias  Jukka Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Iltaa  kansalaaseet: Päivä-lenkkikirjani mukaan  menin tänään  5/12-1991 Aronkylässä olevalle Kai-Mari- nimiselle  pikkukaupalle ,  vähän  ruakaa ostamaan.Ostin   5   maitua, 3 leippää, kaffipaketin, palasokuria, piparia  ja  yksi  pitkopulla, eiku   pullapitko, isoo jaffa  limunaati, ym pientä, tavarat  kassan eteen  orottamaan  ja  se  hetki  tuli.

Päivää sanoin kun samalla  kasasin  ostoksiani  Mari rouvan  eteen pöyrälle, hän  napsutteli kassakonetta  ja sanoi 31  markkaa  kiitos  ja mä ojensin  100  markkasen  hälle ja odottamaan  vaihtorahaa jäin.....vähä  satasesta takaasin.....ja  Mari  rahat  mulle  antoi....

Mutta: Minä  seisomaan paikalleni  jäin...ja alkoi  seuraava keskustelu:

Minä:..Ekku: tuotaah  ..ookko  hyvä   ollu laskennossa..?

Mari: kyylläääääää...seuraava..

E:  olikko  hyväkin  koulussa.,,.?

M: kyyyyläääääääääää.. seuraava......

E; osaakko  käyttää   tuota  kassakonesta......?

M: Kyyyyyyyyyyyyyyyyyläääääääääääääääääää..  seuraaaavaaaaaaahhh..

E; emmää muutooon , mutta aannoit mulle  takaasin  500 ;destä  markasta , vaikka  mää annoin sulle 100 markkaa....

M: Voii  herraneen    aikaa  sua......oletpa  todella  rehellinen  asiakas....kiitooksia  hyvin paljon......kiitooooksia.......

Ja niin  suoritettiin oikea  summa  tavaroista.

Ekku Mattila.