sunnuntai 31. joulukuuta 2023

Vähän hymyä huuleen.....olkaatte hyvät:

 31/12-2023.

EKKU.

alias:  Jukka Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤

Hyvää päivää  kansalaaseet. Tuli eilen  niin  masentavaa tekstiä sen hirttoasian takia, että on ny pikkupakko laittaa   vähän ilooseempaa ny. Seuraava   tekstini  viittaa  Suomalaisen musiikki-laulu-porukan, fintriion, taikka sinne päin, nimeen  ja niiden laulamaan  yhteen  sävellykseen-sanoitukseen, vuodelta noin,  1960....koska  en  osaa  säveltää, niin  ainakin sanat paan ja  koska olen ikuuneen  Alahärmälääneen  pikkupoika, huumorintajuinen, niin  nyt se  tuloo..

olkaatte  hyvät:

Mää kerran saavuin kotiini ohran jyvät  silmässäin,  (siis  kännissä) 

kun  tallissani mä  vieraan hepan näin,

ja  mä rakkaalta vaimoltani  kysymään, 

et  miksi helevin  vitussa  tallissani  on vieras heppa  tää?

V: 

voi saatana  sua hullua  juoppoa,  

ekkös  eres nää,

että meirän mansikki lehemähän siellä  möllöttää.


;M: Oon  saatana  sentään palio  kiertäny   maita ja  nähäny maailmaa,

mutten  vitussa  koskaan  oo lehemällä  nähäny satulaa.

¤¤¤¤

tämä kertaus  jatkuu  muutaman   kerran  ja ainakin mua on se aina naurattanut...Varsinkin kun   oon lisänny ja muuttanu muutaman sanan--lauseen  Alahärmäläiseen  muotoon..

Ekku Mattila..