lauantai 30. joulukuuta 2023

Taas pukkasin tosijutun .....nyt saa se monsteri siellä somen haukkumakanavalla , mua taas alkaa solvata.....hehhehe.

 30/12-2023.

EKKU.

alias: Jukka Pekka Mattila.

puh: 04666840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Päivää kansalaaseet:  Kohta  vaihtuu uus vuasi ja alakaa uuret  kujeet. Tässä  hetki sitten  tsiikaalin  vanahoja lenkki-päiväkirjojani , joita olen pitänyt  vuodesta  1973 ja  jatkuu  yhä, mailman  tappiin saakka.....kun:

Vuonna   1987 kun asuin   välillä, 3,5  vuotta Jalasjärvellä, Ahonkylässä, entisessä  osuuskaupassa, josta oli tehty  5 huanetta ja keittiön kokooneen  talo, kun luakseni tuli  asiakas-liikemies    Tampereelta,Erkki  nimeltään. Siinä sitten  tehtiin kaikenmaailman  kauppaa ja koska  vähää jäi ns puuttumaan  ja se  puuttumaan  jäi, oli  Erkin  kotona  Tampereella ja siksi  sovittiin että mä menen  sinne  joku  päivä  jatkamaan liike-bisnisjuttuja  ja  osoitetta  menin  kysymään Erkiltä..

"mitä  sanoi  Erkki. (Oli  tietoinen  että olen  selevänäkijä-noita--heh..niin   sanoi..)....etkö osaa  noitakonsteillas  löytää missä mää asun  Tampereella..jos kerran olet   hyvä niin  tottakait mun asuntoni löydät...."......ja  niin Erkki  lähti  ja  mua alkoi  vähän ns sapettamaan..koska: En  yleensä  viitti  näyttää ja  todistaa  millainen  "noita" olen, mutta.......

Sen  Erkki kertoi että asuu  Ylöjärvellä, vasemmalla  puolella sitä paikkaa  ...  asuu ja on  koko  ajan kotosalla, .kättä  paiskattiin ja niin  hän lähti ja minä  muutaman päivän päästä  näyttämään  noitataitoni ja autooni hyppäsin. Oli  kevätaamu, Huhtikuun  alussa, kun  vanhan  mersuni, joka oli  musta  ja mallia  115, sellaanen  pyöreälamppuuneen, vm   1964, kun  lähärin.Oli  aamuyö, noin 02,00  nurkilla..............

jaatkuuuuuuuuu..

parin tunnin päästä  oli  Ylöjärvi  edessä, noin  12  km päässä  itte  Tampereelta ja  tuli  itte  Ylöjärvi.  Muutaman  tienhaaran ohitin ja  sitten musta tuntui  (hehe)  että käännyppä Ekku seuraavasta  vasemmalle ja mä tein niin. Kääntyylin  ainakin  kymmenestä   kadun-tienmutkasta  sinne ja tänne ja  välille  tuonnekin  päin ja olin heeetkeen varma, melekeen,   ettei  Ekku ny  osaa, eikä  tiedä. 

noin   puolen tunnin päästä näin edessäni  kolmikerroksisen  kerrostalon, keltaisesta   tiilistä rakennetun, sen  edessä parkkipaikka jonne mää mersuni  käänsin, sen sammutin ja  hetken odotin....

ja: Mulla  oli  siihen  aikaan ostettuna  ns  autopuhelin, joka maksoi  niinmaa  -vitun palion ja oli raskas kun  kun mikä ja maksoi  11000  markkaa, soli jappaaniilaaneen  Panasoonikki ja sen luurissa  olevia näppylöötä   , Erkin puh- rupesin  painelemaan. ....kunnes  kuului....halooo... haloooo  ja mää vastasin  ..onkos Erkki siellä....joo kyyyllää  ooon...kukas  sinä....ja mää vastasin.....Ekkuhan täällä....ja jatkoin...moon  ny  parkkipaikalla.....missäs  niinkun asut......johon Erkki sanoi...heetkiineen  vaan....meen ikkunan  ääreen.......heetkiineen vaaan..

ja  Erkki sanoi:  ookko  liikkeellä mustalla  mersulla..katolla  autoradion korkia antenni....115  mallisella,.....pyöreät  lamput.....?? johon  mää  kyllä oon.....ja Erkki  taas.....katsohan ikkunaan ,  toinen kerros, keittiön  ikkunaan....punaiset  verhot....mää heilutan nyt  verhoja.....näkyykö....ja mää  kyllä näkyy....johon  Erkki  .....senkun  tuut  tupahan...

ja mää  tulin:  Kauppoja  tehtiin ja  kaffia  juatiin. Oli  pullaa  ja  oli  pippareita, sokuria , kermaa   myös......oujees.Ja niin  illalla  olin taas takaasin Jalasjärven kylässä. 

Jaaaatkuuuuu..

Koko sen ajan, kun Erkin  tunsin,  vuoteen 2001, jolloin hän muutti  pilvien päälle,  väitti  että jotakin  muuta  konstia  kyllä Ekku käytit, kun osoitteeseeni  osasit ilman tarkkaa  osoitetta.Johon mä......oli helppo  homma  Erkki......nenäni sen kertoi......sitä mä  seurasin. 

Vaistoa  soli..... "noitakonstia"...

Ekku Mattila.