torstai 4. heinäkuuta 2024

Joka vanahoja karhuasioita muisteloo..sitä Äitee retuuttaa tukasta pitkin tupaa....

 4/7-2024.

EKKU.

Iltaa  taas....minulla oli tarkoitus  kirjoittaa    tähän  vasta huomenna, mutta  innostuin jo tänään, koska  sain  , taas,  salanumeroiselta    henkilöltä seuraava   soiton:

puhelimeni  soi  ja vastaamaan menin:

Ekku  täällä.mistä   tiesit  ettoon kotosalla  ny  ..???

Salahenkilö:  Nooh mitäs   sekopää...

E; eipä  kummempaa sanoisin...mitäs  sulle ..???

S: oot  täysin  pöljä...näet  näkyjä.....kuule..

E: aijaa....

S: muka  linnut  heiluttaa  päätään ..

E; niin..

S: Mene  kuule  hoitoon ja  kovaa  kyyttiä..kuule..

E: ahaa..

S: vain täysi  hullu juttelee  talitinttien  kanssa....

E: niin.

S: voi helevetti  sua...

E: niin..

S: etkö tajua yhtään että olet sairas mieleltäsi..

E: e.

S: Voi  ristus  sentään...

E: niin..

S....kloks.....piiiip..piiiiiip...piiiiiiiiiiip..

¤¤¤¤¤

Jos  vähän jatkan sitä  talitinttijuttua....Jos mennään  aika kauaksi  vanahaan aikaan, tuonne  joskus  1750  luvulle  ja  nykysuomen  Lappiin-jonnekin sinne suuntaan  ja olin  mennnyt  keväällä  mettälle  ampumaan  jousella  jotakin, kun  yhtäkkiä  vastaani  ilmestyi  xxtun  suuri  karhu ja  mä en  huomannut menneeni sen ja  sen pentujen  väliin, kun  ..........pläts......mä  kokoaan otin ja  kuolin  kerralla.

Sen kämmen  terävine kynsineen iski  salamana......ja niin  sinne   maakorsuun-kotiin   ,  josta  olin  lähtenyt  mettälle ja kun mua ei kuulunut  takaisin, kuoli  perheeni, akka  sekä 4  muksua.Nälkään ja kylmyyteen......Muistan   tapauksen -kuolemani aina, jo  kersasta saakka ja sitä kerroin  Äiteellenikin,   6  vuatiaana,   1952 , että  mut  tappoi  karhu  ennen  .....Lapissa...miten  sain  jumalattoman tukkapöllön....välillä  näin  ikkunoita,  välillä  seinätapeetteja, välillä hellan ja muurin, välillä  katosta  roikkuvan  hissilampun.....olin  kun  pyörremyrskyssä....siinä  Äiteeni koetti   saada  pikku  Eeron  kuntoon.

Ekku  Mattila.

Alias; Jukka Pekka.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

puh: 0466840923.

aaaaaauuuuuuuuts..