torstai 4. heinäkuuta 2024

Mää mettään halusin tänään mennä nyt...mut talitintti sen tehokkaasti esti............ja tiesvaikka pelasti mun hengen......??..olkaa hyvät:

 4/7-2024.

EKKU.

Iltapäivää.  Kaikkihan sen  tietää   että olen aina   seurannut luontoa, sen eri eäimiä, eri vuodenaikoina ja  eri aikaan. Myös sen että  näin Nasiiri-Meedio-Clairvoyant olen  erityisesti  herkistynyt  omaan  niin tunnetilaani-aavistuksiin, sekä   siihen  liittyviin  tapahtumiin. Minut  on pelastanut talitintti  2012, Kesäkuussa ja en olisi tässä ilman sen talitintin  esille  tulemista. Olen aina  ja teistä sielläkin moni  muu, uskonut  eri  eläinten antamiin  ennevaroituksiin, kuten  monet  koirat niin, sekä  muutkin  niin tekevät. Miten moni  onkin  pelastunut  esim tulipalosta  heräämällä   yöllä , vaikka  kissan kovaan naukumiseen  ja  myös koirankin. Eläimet  kyllä tietää ja varoittaa  ajoissa.

Niin  minullekin kävi (taas)  tänään. Olkaa  mukana  kun kerron.

Olen useasti tehnyt  niin  maantie-pelto-kuin  myös  metsälenkin.  Eilen liikuin  3 eri aikana, kolmessa  eri  kohdassa  luontoa  ja  tänään  aamulla  mun piti ja  oli tarkoitus  tehdä  metsälenkki , sellaanen  10 km  koska  keli  oli hyvä ja siis  lenkkiverhat  niskaan, puhelin  roikkumaan kotelossa  rinnalle, sauva  käteen ja  olin  menossa  ulkorakennuksen  nurkalta  kohti  , ensin peltoa,  600  metriä  ja sitten  alkoi itse metsäosuus, taikka  olisi  pitänyt  alata.

Mutta:

Äkkiä havaattiin talitintin, joka  lennähti jostain   mun eteeni maahan ,estääen  etenemiseni  tyystin.  Lintu  lauloi  kovalla  äänellä  ja liikkui  maassa  ihan  mun  kenkieni edessä  eestaas....Sillä  oli selvästi joku  hätä. Joskus  linnut  tekee  niin kun niiden penikat  eivät osaa  kunnolla vielä lentää ja sillä  tavalla  varoittavat  niin pentuaan ,kuin myös ihmistä  ette tallaa  linnun  päälle.

Sitä  touhua  seurasin. Lintu  lennähti traktoritallin  nurkan  päälle  ja alkoi  jumalattomasti heiluttaa  päätään..puolelta  toiselle...kuten sanon...eiii...eiiiiiiii.....koko ajan samalla  laulaen ikäänkuin  hädissään. Ja nyt minäpoika  ymmärsin.

Lintu "sanoi  älä  mene sinne metsään nyt  Ekku".

¤¤¤

Jaatkuuuuu.

Enkä  mennyt. Vaan  menin  maantielle  . Samalla  kun  lintu sen  havaitsi  lakkasi päätään  heiluttamasta ja rauhoittui, lentänen  pellikatolle. 

Olin   lenkillä  1,5  tuntia, siis  maantiellä ja  tunti sitten  kuulin asiakkaalta, joka  tänään täällä kävi, joka asuu  lähistöllä, ja oli  liikkunut traktorillaan metsätiellä,  08, 00  paikkeilla,  että  juuri siellä  metsää, jonne olin   menossa  hän oli   nähnyt suurikokoisen karhun  liikkuvan.

Siis: Jos  talitintti  ei olisi mua  varoíttanut ja esti   metsään menemiseni.........??? ??!!!!!??..kuka sen  tietää.....eiksniin..?

Ekku Mattila.

Alias: Jukka Pekka.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

puh:  0466840923.