torstai 25. heinäkuuta 2024

Kajaanin leirintäpaikassa oli "kusiset" paikat.....1973..

 25/7-2024.

EKKU.

Torstaita  sinne teille:

Päivä-lenkkikirjojeni mukaan, olin tänään  25/7-1973  Kajaanissa, yhdellä  tosisurkealla  leirintäpaikassa, järven rannalla, mutta:

Ensinnä siellä oli  telttapaikat määrätty  järven rantaan, noin 50 metrin päähän siitä ja  todella  maassa joka  laskeutui  rantaa kohden niin  ettei telttaa  voinut  kunnolla  pystyttää, koska oli  oltava koko ajan  vinossa, viettävässä asennossa. 

toiseksi: Ne  kuusi vessaa, oi jumalauta kuulkaas. Niitä ei  ilmeisesti  kukaan  ns hoitanut, paperi  kokonaan  loppu, pytynkannet  lojui  lattialla, ja huuhtelujuttu  toimi  kun  katosta  roikkuvasta  rautaasesta  kettingistä veti......vettä tuli jos  tuli.....ja kovalla  kohinalla.

Kolmanneksi: Niiden  hyysikköjen  lattiat oli  reunustettu  noin  10 senttisellä  filmivaneerilla yltympäri ja  kun  pyttyjen  putket  vuoti ja  kun jokku, miehet vissiin, ruikki  sinnetänne suihkullaan, niin  pankaas arvaan kuulkaas:

Kusivettä  lillui  muutaman sentin korkeudella ja se haju...Olin   siellä  leirintäpaikassa tasan yhden  vuorokauden ja  kovaa  kyyttiä  pois, pois, pois...Lappeenrantaan ajelin.

Ainiin..muistin  yhden jutun samasta  paikasta. Kun  olin partaani ajamassa  jossakin katoksessa, jonne  tuli  jopa  sähkö, niin  havaattin miten kaksi  poijankoltiaasta  alkoi  kollaamaan mun  teltaani ja  yksi  retuutti  taltasta  ulos mun  punaaseen Adidaskassini, sinne  työnsi  kätensä  ....ja mä  kovalla äänellä  karjaasin:

"Heii  kuulkaas  ketkut........turhaa  sieltä on  mitään arvokasta  etsiä....kukkaro on  mulla  aina  paidan alla  narussa  roikkumassa, eikä siinäkään  palioata ole..pankissa  kyllä.....joten  menkää  äkkiä pois  ennenkuin  mä tuun  täältä....".

ja niin ne tekivät. Monta kertaa  luikkivat taaksensa kattoen etten  vaan  lähde niiden perään. 

Ekku Mattila.

alias: Jukka Pekka.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

puh: 0466840923.