keskiviikko 17. heinäkuuta 2024

Menetin 900000 markkaa kun olen "noita"..........1988......(joka vanahoja asioita muisteloo, niin sellaaneen menettää rutkasti rahnaa....)

 17/7-2024.

EKKU.

Keskitaita  ...

Plaraarin  eilen vanhoja  lenkki-päiväkirjojani, joita olen pitänyt  vuodesta  1973 tähänpäivään  ja jatkan mailman  tappiin saakka, taikka sitä ennen,  kun   mun  kengänumeroni näkyy vaakatasossa  ollen.

Siis: Asuessani hetken aikaa,  1982-83,  Helsingistä välillä  Alahärmässä, Härmänraitilla, vastapäätä  hautausmaan yhtä nurkkaa, niin kuulin että mun  kummi-isseni  "Eino", oli  muuttanut  Kanaatasta  takaasin  Härmään, josta muutti  Kanaathan  1947. Kertaakaan ei ollu  siinä  välissä  Suames käyny, mutta  nyt, eläkkeellä ja kun hänen vaimonsakin oli  kuallu, halusi  palata takaasin syntymämaille.

Jo toisena päivä   tuli  mun kättä  vispaamaan niin maan  perusteellisesti ettäh...meleekn  asuntoni   ikkunan  karteekit heilahtel...ja meillä riitti tarinaa  hyvin palio. Kun Eino pyysi, että  kerkiäkkö  kuskata hän sinne  ja  tänne ja välillä  tänne ja sinnekin, niin  tottakait  suastuin. Hän sanoi että .."kun musta aika  jättää, tulet  Eero (siihen aikaan olin Eero)   saamaan kaiken  rahan mitä mulla  pankissa on...jotakin  vajaa  miljoona markkaa  ja mä sanoin  että en vastaankaan pane.

Niin meillä meni  ihan ookoo. Resuttiin  mun autollani Einon vanahoja  paikkoja muistellen, joka päivä, aamusta iltaan  ja kivaa  meillä oli niin.

Kunnes  yhtenä  päivänä näjin asuntoni  klasista   että mitäs ny??   Eino  alkoi  liikkumaan  taxilla. Ja kun se  jatkui  muutaman  päivän, niin hänen  oveensa kopajin  ja ovi  auki  aukaistiin......"mee  pois  hän sanoi mulle..mee pois....ja  klomps  ovi  suljettiin...klomsp....jota minäpoika  kauhiasti  kummastelin ja  aloin kyliltä juoruja  kuunnella  ja selvishän se  lopulta.

"Mitäh , oli  Eino sanonut, mitäääh....kun  kuuli  ettoon selevännäkijä....Eerohan on  itte  noita....paha paha...ei  saatana......Eerohan on noita..".

Ja:

Kun  Eino otti ja kuali kokonaan  4 vuoden päästä ja kun hautajaaseet oli  piretty, perunkirijat  kollattu, niin.......Sen  900000  markkaa, joka  oli  Einolla ollut  pankissa, sen hän  testamentissa  jakoi  11  eri paikkaan, eri henkilöön josta  jokainen  sai  noin 80000  markkaa. Minen saanu puupenniäkään, koska  olen paha noita........juu.

Näin:

Ekku Mattila.

alias: Jukka Pekka.

Meedio.
Nasiiri.
Clairvoyant.

puh: 0466840923.