tiistai 24. tammikuuta 2023

Oli se Ossi tulinen luonteeltaan.......tappoi kaksi.....9 vuoden välein...

 24/1-2023.

Ekku  Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤

Iltaa:  tuos  äsken  luurailin vanahoja  lenkki-päiväkirjani ja kaskas.....24/1-2007 ovikelloni soi  ja  avaamaan mä menin....portahilla seisoi  jesuksen  ruma mies, pitkä parta  ja  takkuuneen  tukka...sellaaneen  harmaa maihinnousutakki  päällään, samaa mallia  kun Normanrian maihinhyökkäyksessa   aikoinaan ja  hän  alkoi   puhumaan  römeellä äänellään..

Hän: päivää ,,onko Ekku Mattila  tavattavissa , olen  Ossi   Hämeenkyröstä,  viikko sitten pääsin linnasta.... ja  mä sanoin  kans  että päivää  päivää ... on..soon minä itte  meinaan..päivää vaan....päivää  vaan....

Hän.:..luin keltaasesta pörssistä    että sinulla olisi   joku  pieni  mökki myynnissä Hyypässä....2500  euroaa..onko se  vielä  myynnissä...onko se kaukana  täältä....kaukanakin..

¤¤¤¤¤¤  ja niin mentiin  kaharella autolla  kanaperää, eiku peräkanaa, hyyppää  kohti, vasemmalta puolelta  Hämeshavuusen kiinteistön ohitte, noin  10 km  eteenpäin  hiekkatietä  ja siellähän solikin, mun  pieni  mökkipahaaneen..ostin sen aikoinaan  Ylihärmälääseltä  Seppo  Rajamäeltä 1000 :lla  rahalla  ,  vuanna 1993.....ja  kaikki  paperikkin tehtiin  kauhajoen lehtipankin kaupanvahvistajalla......ja eikun  mökkipahasen pihaan, autot  tien sivuun ja  jalakaasin   tarvoimme perille  50 meeterin matkan...klomspse  vaan kuului...

Ossi   sisälle meni , katteli  ikkunoista ulos jokka oli suurimmaksi  osaksi  särjetty  tuhannanpillunpalasiksi...mutisi  ittekseen ja taas ikkunoista  kurkki ....voi  aatanan aatana  noita  koivuja... voi aatanan aatana....voi  että mä vihaan koivuja...voi aatanan aatana....sopiiko  Ekku että  heti meen ja kaadan noi  nurin....maksan tietysti  ennakkoon  500, tästä mökistä  ja sitten  kahden viikon päästä kun   tuun niin  loput  2000 ,  jos  suostut ,niin  kaaran  noi koivut....sopiiko Ekku......voi aatana  aatana....

ja mä   otin  käteeni 500 ja sanoin..selvähän  se.....anna mennä vaan.....senkun.....

Jaatkuuuuu.

Niin  Ossi meni autoonsa josta  otti  tavallisen pokasahan ja sillä alkoi  kuuppaamaan  koivuja  nurin,.ei ne kovin isoja olleet, noin  10 metrisiä, sellaasia  laihoja   mutta kuitenkin ja  niin  Ossin  touhun ansiosta  mökin  ympärillä alkoi  kasaantumaan  ylitte  20  koivua....hikisenä  hän  touhusi  ja  koko ajan kiroili....mettä vaan raikui.....aatana  aatana aatana..ja sitten  hän oli tytyväinen...sanoi....noniin..nyt  ne on poissa....olin  taposta  9  vuotta  Hämeenlinnassa ja vaikka   pääsin  pualikkaalla, niin  mun sellini  ikkunasta   näkyi  muutama  koivu ja  joka  ikinen  kevät ne  alkoi   heräämään,  lehtiä   työntämään, syksyllä sama...mutta  toisinpäin.....lehdet  katosi  ja  talvi tuli....sitä samaa  paskaa  jouduin  ikkunasta  seuraamaan...mutta nyt  ne on poissa.......4,5   vuotta  mä kärsin  ..koivuja  meinaan....huhhuh..ja  nyt  menen  Hämeenkyröä  kohti....parin viikon  kulutta   tulen  taas ja tehdään sitten  kauppakirjat....sopiiko  Ekku......sopiiko..

sopii  mä sanoin.Kättä  nakattiin ja moimoi....

¤¤¤

Ja niin  hän lähti.....noin   3  viikon   päästä  mulle tuli  kirje, jossa  luki: Päivää  Ekku....en  ostakaan sitä mökkiä...tapoin  nyrkillä  yhden  opettajan  Ylöjärveltä.....se oli   käyny mun  vaimoa  linnassaoloni aikana... rassaamassa...nyt taitaa  mulle  tulla  taas  9  vuotta.....saat pitää sen  antamani  500.....einyt muuta......Ossi.

Ekku Mattila.

Ekku Mattila.