tiistai 3. tammikuuta 2023

Suolaa vähän mainostan.....hiukan vaan.......ainakin mua se auttaa......

 

Moro taas:
pulajan vähäsen vaikka hiihtämisestä... Olen viimeisen 15 vuotta tarvinnut , varsinkin talvella pelloilla hiihtäessäni, suolaa. Kun tulee sen puute niin otan suolapurkin taskustani , kaadan sitä vähän kämmenelleni ja nualen sen pois...ja avot.
Eiks suolan , kalsiumin puutos aikaansaa heikkouden tunteen...ja Hesassa 2004 juostessani maratonin 42km 195 meeteriä, jouduin noin 30 km päässä syömään kaksi suurta suolakurkkua. ..ja taas avot. Jakun maaliin pääsin niin harmitti kun matka loppui kesken......melkein maalialueella juoksin paikallani olin niin pirteä yhä ja juuri suolan(ko?) ansiosta.
¤¤¤
nyt suksien voitelemisesta. Luulen että olen aika hyvä antamaan ohjeita ja hiihtämiseen talvisin. Olen ikäni, noin 5 vuotiaasta saakka, talvisin hiihrellyt.....72 vuatta......Siiiiiiis:
¤¤
Jos on suvikeli, laittakaa suksienne keskelle, noin 30 sentin alueelle pakkasvoidetta. Sellaasta 10 asteen kelivoidetta.
Ja jos on pakkaskeli, laitakaa suksienne keskelle noin 30 sentin alueelle suvikelivoidetta.
Näin tekemällä suksenne eivät lipsu ja-jos ne niin tekevät koko hiihtäminen on tuskien taival ja takaan että hermonne menee jos ette noudata antamiani ohjeita.
Jees.






3/1-2022.
Ekku Mattila.
Nasiiri.
Clairvoyant.