perjantai 13. lokakuuta 2023

Hyite sua ..........heheheheh.

 13/10-2023.

EKKU.

alias:  Jukka-Pekka Mattila.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kaikkihan sen jo tietää että mulla on todella  jumalattoman  hyvä muisti. Norsukkin jää  mun kans sinä mielessä  hopialle.Tänään  tuli  mieleeni eräs vanaha tapahtuma joka  naurattaa mua  välillä aikalailla, mutten ennoo ihan varma  teistä siellä ja siis sen jutun kuitenkin kerron....(oottakos  syöneet jo? )

Oli  vuosi  1967 aamuyö , 06, 00  paikkeilla ja olen  matkalla  junalla  helesnkiiin. Olin käynyt  syntymäkodissani Alahärmän Hakolyyläässä, nykyyseltä nimeltään Knuuttilanraitilla ja mulla  oli  ollut   pari päivää  kova  ns  ruikkutauti. Saa sanoa että  vähintään tunnin  välein oli  pakko mennä ykköselle...ja  nopiaa  sitten.

Nooh....siinä junassakin  olin tämän tästä   paikassa jossa kuninkaatkin ovat yksin. Välillä  oli  tiukkaa, koska  hyysikän  ovella oli jonoa ja sitten .........aaaah.....juu.

Toinen noooh: Vähää ennen Keravaa  , tunsin että...ja   menin junan hyysikkään, valmiiksi, mutta  juna  otti ja  pysähtyi  juuri Keravan asemalle. Yleensähän  juna ei seiso  kovinkaan pitkään  asemalla, noin  5 minuuttia korkeintaan, mutta  ei  nyt. Istuin  jo valmiina.....mutta juna  seisoi....ja mä orotin....mutta  ei  ja ei.ei ja eiiii....Kun tätä  eijaeitä  oli  kulunut  noin  15 minuuttia  jos ei eneekin, niin mun  oli pakko....meinaan  ja    sisukseni  tavarat  präiskäytin  aseman  edessä olevalla kiskoille.....pruuuuuuuuuuuuuuuutfts.. Siihen "hyvään"  aikaanhan  junien   hyysikköjen  "tavarat"  pläiskähtivät   ratakiskoille....vessapapereineen, kaikkineen....ja  arvaakaas  että mua helpotti.

Kolmas nooooh: Siinä pestessäni  kätösiäni  kurkkasin  hyysikän pienestä  ikkunasta, sinisen  verhon raoasta, ja  näin    muutaman  hyyviiiin  kiukkuuseen  olooisia  ihmisiä. Olivat todella  paheksuvan näköisiä. Varmasti kuulivat, haistoivatkin, siinä  omaa  junaansa  tulevaksi, miten minäpoika......aseman edessä paikallaan olevassa    junassa.........pruiiiiiiiithtsprr.... kaikki  kiskoille nähtäväksi..

Kertoili:

Ekku Mattila.