tiistai 17. lokakuuta 2023

Se Hyvinkäällä maassa maannut mies oli R.I.P......1968..

 17/10-2023.

EKKU.

Alias:  Jukka-Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

¤¤¤¤

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Taas plaraalin vanahoja  lenkki-päiväkirjojani, jossa olin merkinnyt  työvuorolistaani...kohdassa  17/10-1968, jollon mulloli  asiaa Hyvinkäälle, lähelle silloista  rautatieasemataloa. Autoni  Vauxhal  Victorin jätin  parkkiin ja aseman  ohitte  mää kääppäälin....kunnes:

Edessäni havaattin maassa makaavan seliällään nuorehkon ihmisen ja  huomasin että son mies. Silloli  mustat housut ja valakooneen paita, vieressä  maassa  lippalakin tapaaneen. Ohitte  meinasin  kiiruhtaa mutta:

Näin  että sen  oikealla  puolella  rintaa  oli  punainen    viisto reikä, parisenttinen vaan, mutta  siitä valui  koko ajan  punasta  verta maahan. ....sillai  lirisemällä. Hänellä  oli  silmät  ns  selkosellaan ja  suu  ammollaan.  Mitään liikehtimistä en havaannu ja nopiaa  riensin asemarakennuksen sisälle,asian selitin, että.........tuolla makaa  joku  kuollut....mutta  eipä tehonnut  siihen  koppalakkiseen  virkailijaan..ei.

Ei unahtanut... ja mä  takaasin ulos   menin, näin taxikopin  tapaasen ja siellä sanoin...tuolla  makaa  kuollut mies......ja jopas ny...tehosi.  Kaksi  henkilöä  riensi eteenpäin, maasssa makaavaa  ruumista  kohden ja minä  lähdin  omia asioitani  hoitamaan.

parisen  päivää kului ja hesarissa  oli  pieni  ilmoitus.....siellä ja siellä..silloin ja  silloin.....tavattiin hengetöön  ihminen.....poliisit tutkii asiaa......

¤¤¤

Olen näin jäljestä päin tuumannu  että  kumma  kun  eivät ottaneet minuun yhteyttä, koska  olin  ensimmäinen joka  siitä kuolleesta  ilmoitti....mutta.....kukaan  ei kysyny  mun nimeä, eikä muutakaan  tärkiää, puh-numeroa.... jotta  olisi saanut  minuun  yhteyttä.

Ekku  Mattila.