perjantai 6. lokakuuta 2023

Oli se todella jännä tähdelle juttelemiseni vuonna 1982.

 6/10-2023.

EKKU

Nasiiri.
Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Tuolla murhafoorumkanavalla on minua  niin paljon  haukuttu-solvattu-ym,..(Ei haittaa kun nimeni on oikein heh)  että jospa  paan tähän blogiini  (taas) uffoasiaa....siis:

Asuin  hetken aikaa syntymäkunnassani  Alahärmässä, 1982-83, ennen  Keravalle muuttoani, entisen  hyppyrimäen  vierellä (aikaa sitten  purettu) seurakuntakodin  lähellä, juu.

Oli  hieno  keväkeli, Huhtikuun  puoliväli ja  näettekös..?  moon  ulos  menossa  ja  käressäni  on valakoonen roskapussi, jonka  nakkaan  asuntoni  roskasäiliöön ja  jatkan matkaani..Kello  oli noin  20,00. Mulloli  tapana joka ilta, ennen  20,30  iltauutisia  tehdä sellainen  pieni kävelyhkö, että eherin sitten  katsomaan niitä uutisia, kuten nytkin. Asunnostani  500 meeterin päässä tehtiin parhaillaan  valtatien  tiekorjauksia, mm  oli  laskettu  asfaltti-joku  pinta  siihen, mutta  liikenteeltä oli  tie ns suljettu  puomeilla..Kevyt-siis jalka-mopo- muu  oli sallittu.

Noh: pääsin siihen  kohtaan  ja jäin katsomaan kirkasta kevättaivasta. Valoja  ei näkynyt  missään  ja tähdet  olivat  hienon  näköisiä.Yksi sellainen kiinnitti  mun huomioitani.  Soli  kirkkaampi kun ne muut ja  jännässä  paikassa   ja liian matalalla, (melekeen mettän  yllä).mun mielestäni.Olen aika  paljon  tsiikaillut taivasta, joten se tähti mua  kiinnosti.'

Soli  ensinnä  isompi kun muut. Jännän  värinen. Vihreää-sinistä-kellertävää ja  ns koboltin sininen ja kirkas. Mielestäni se  tähti oli  hiukkasen  kolmionmallinen, niin että  yläosa  oli leveempi alaosaa. Ja..

minä siihen seisomaan  ja  tapani mukaan  sille  juttelemaan,..tyyliin..(kun ketään ei  ollut  kuulemassa)

M: ooppa  sinä komia  tähti..mikäs  sun nimi  on....oioi  kun oot kaunis....ennoo ennen  sua  nähäny...mistä siihen oon tullu......oot  hiano...aiai.....voikun mahtavaa.....jees.."

Ja havaattin että mulloli  kova vilu. Nahkatakkini  vaan  tärisi  ja  eikun  kotia  20,30  uutisia  luuraamaan. Oven avasin ,mutta....teevee oli  kiinni. Kokonaan. Sitä ilmoitin   Tiinalle, että paakko  teeveen auki..tuloo  iltauutiset..joka sanoi..häh??  miten niin ??  missoot ollut  ??  uutiset  on menny aikaa sitten..kello  on  23,10.....johon minä että häh?????????...enkä  uskonut Tiinaa..vaan  katsoin  ensin keittiön kellosta..se   oli  ylitte  23,00 ja sitten  makuuhuoneen   kellosta ja sekin  oli  ylitte  23,00....soitin  vielä neiti aikaan..joka sanoi  samaa.....kello  oli  yli 23,00...

Ja sitten mä  käsitin:

Jos joku  väittää että juttelin sille  taivaalla  näkyvälle  komialle  tähdelle   melekeen  4  tuntia, niin en usko.....Etten vaan ollu  itte sen "kyytis" taikka mulle  kävi muuta erikoosta..? Vai mitä  Heikki Kulju ja  poijaat ja miksei  flikkakkin.

EKKU.

Alias  Jukka-Pekka Mattila.

puh. 0466840923.