keskiviikko 17. tammikuuta 2024

Kyllä voin tämän pelastusrenkaan sinulle heittää, mutta se maksaa 400 markkaa...."

 17/1-2024.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Tämä  liittyy  vahvasti   edelliseen  kirjoitukseeni.

¤¤ Nimittäin:

Olin  suorassa teeveeohjelmassa  Tampereen Tohlopissa  vuonna 1988  paikkeilla ja sinne  oli kutsuttu kuulemma Suomen kaksi parasta  selvännäkijää , joista  toinen  oli Hesalainen  Vilho  Raatikainen  ja se  toinen   Ekku  Mattila. Olin tuntenut Raatikaisen  vuonna 1968,   Suomen ja koko  Euroopan parhaimman Meedion Svea  Ricnaun  toimesta. Olimme  ns hyvät  tietäjätutut.

Ohjelma kesti  yli   tunnin ja  yhdessä kohtaa  sai yleisö  esittää  meille  näkijöille  kysymyksia  ja  se  tärkein oli:

Mikä  on  palkkiosi määrä  Vilho  Raatikainen, joka sanoi  400  markkaa  per asiakas . 

Minä vastasin...: täysin  ilmainen.

ja yleisö  kohahti. ..ja  kysyivät....Miksi  Ekku  Mattila ?

ja  vastasin: Oletetaan että te herra vaikka siinä etupenkissä, olette  kävelemässä  sataman  lähellä, kuulette  ja  näette  jonkun  olevan pahassa  hädässä  vedessä, huutaa  apua  ja sinä  otat  sataman  yhdellä telineellä  roikkuvan pelastusrenkaan  käteesi ja huudat kovalla äänellä:

"selvä  autan sinua, mutta  jos  lupaat  maksaa  minulle  400  markkaa   niin  heitän tämän pelastusrenkaan sinulle ".

Ja yleisö  jälleen  kohahti. Tämän  jälkeen  minulla ei ollut  enää  kaveria nimeltä....XXXXX XXXXX......

Ekku  Mattila.