perjantai 8. maaliskuuta 2024

Ny oli vuorossa paapparaaseen iltalenkki, ny pellolla lylyä lykkien. Onneksi ei naapurit nähneet , vissiin, mun toikkaroimista.

 









Iltaa: 
8/3-2024.
EKKU.
alias: Jukka  Pekka Mattila.
Nasiiri.
Meedio.
Clairvoyant.
puh: 0466840923.

¤¤¤¤¤

Kuten näkyy niin mä  tänään,  4 km lylyä   lykin hangella , joka  kesti, mutta....Vaikka  taikka ehkäpä sen   takia  hangen pinta   on   kovettunut  sellaiseksi lummppuuseksi, eripaikoissa oleviin  aaltomaisiin kumpareihin ja hiihrä sinä sitten. Kumareiden korkeus  kaikenhuipppuna vaihtelee,  noin  30  senttisistä, viiteen  ja  välillä  on ihan  tasaistakin     metrin-toista.  Jakun aurnko ei kunnolla paista  ei näe mikä  kumparekohta on edessä  ja  mikä ei, niin.......paaparaaseen meno oli  aika  hupaasen  näkööstä. Kun  joutuu   pitämään sauvat aika  sivulla, ettei  kaatuile, niin.....

Ihan saman  näköistä  mun menoni oli   tänään kun kaksi  vanhaa punahöyhenistä  jättikokoosta  varista, jokka  pitää   toistaan  kaulasta  kiinni, mutta  jalat- (sauvat) siivenresut  on  yli meeterin päässä toisistaan. Tasapainon takia.Välillä kun  havaattin sen mua  melekeen  nauratti, mutten tehnyt  niin. Viimeksi  nauroin  kunnolla  Alahärmän Voltin  kansalaaskoulun , vuonna  1954, koulujen  välisissä  hiihtokilpailussa, ,Kärmesmäen  kohdalla, jossa oli sellaaneen  montun  tapaaneen ja jos et  ollu  varuillasi, niin  sinne  montun pohjalle mätkähdit...sillä  mun  edelläni  hiihti  K. Heino, jolla  oli  , siihen aikaan harvnaaseet tekarit ja  kun  Heino  kuupahti se montun  pohjalle  naamalleen  ja sen   tekarit tippus  sen suusta.Mun oli pakko   jarruttaa muutoon  olisin kaatunut Heinon päälle ja se mua alakoi  naurattaa kun hän   mahallaan  lumista  maata  käsillään  levitti ......tekareitaan etsien.

Jaahas:  emmäny vissiin  just muuta. Saattaa  olla  että illemmalla  jotakin  taas  jupajan, taikka sitten en.

Ekku Mattila.