sunnuntai 10. maaliskuuta 2024

Olinhan siellä minäkin. Oulun Hiukkavaarassa 1964..... Ököaikana otin salaa kuvia kamerallani. Kuten näkyy. Minusta olisi tullut takuulla Marskin Ritari , jos olisin 20 vuotta aikaisemmin syntynyt..

 




































EKKU.
alias: Jukka  Pekka Mattila.
10/3-2024.
Nasiiri.
Meedio.
Clairvoyant.
puh: 0466840923.

¤¤¤¤

Mistä näkee  että olen jo kolmatta päivää  lukenut  kirjaa....Marskin  Ritarit?
Senverran  innostuin, että  laitoin  tähän  blogiini  muutaman  ököaikaisen, omalla  kamerallani  ottamiani  valokuvia. Korostan...ököaikanani. Jos olisin  ottanut jatkossa  "sota-aikaani"  enemmän  kuvia, niin  sotaoikeuteen  olin  joutunut. Kun  pääsin ns  eteenpäin, ököaikani  jälkeen, laitoin  kamerani visusti  siviilipussiin. 

Jees: 
Sain  kuten  näkyy  niin  konepistooli, kuin  myös  AK-47, koulutuksen. olin  mukana  ampumassa  radalla   sekä  , emmalla, raskaalla  konekiväärillä ja  muutaman   kerran moksautin  singolla  kuvassa  näkyviä panssarivaunuja. Tuli  kannettua  panssarmiinoja  kummassakin  kädessä  2  ja samalla  piti  juosta. Ei  siinä  kovin pitkälle  jaksanut. Kukaan. 30 metriä oli jo kova matka.
Singossa  ei ollut  ammusta,  oli  sen  painoinen  betonimöhkäle. Aitettä kun sen  takaa  syöksyi  mahtava  tulenlieska.Viistossa piti  maata  ampumahetkellä, muuten  olisi  persuukset   palanu.

Suurin osa  kuvista  olen itse  ottanut. Myös  300  metrin  ampumaradalla, sekä  joukkueeni odottamassa   kassulle   pääsemistä.

¤¤¤
ja sitten:
Yhdestä  asiasta  olen  aivan  vakuuttunut ja  100% varma. Nimittäin: Jos  olisin   syntynyt   20 vuotta  ennen , siis , 1926, eikä  nykyistä 1946, niin  minulla  olisi ollut sodassa  tasan  kaksi  vaihtoehtoa..

   Yksi: Olisin  takuulla  saanut Marskin  Ritarimerkin.
Kaksi: 
taikka  päässyt  kokonaan  hengestäni.

Ekku Mattila.