lauantai 9. maaliskuuta 2024

Vuoden 1969 vakioveikkauksen 12 oikein onnistumisestani, Kurikan kirpparille, vanhaintavaran halli-Jyrä, kiitosta vaan ja nyt eikun lukemaan.

 



Päivää:

9/3-2024.

EKKU.

alias: Jukka Pekka  Mattila.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

puh: 0466840923.

¤¤¤¤

Kaikkihan sen jo tietää ettoon  sanani mittaaneen  papparaaneen, oon  aina ollut, mailman  tappiin saakka ja  eilen illalla, ennen maatamenoani   päätin että huomenna, jos maailma  on yhä  ehiä, menen Kurikan vanhainavaran hallille, johtaja Markun firmaan   ja sitten  samalla  kertaa  kirppari  Jyrälle ja  niin  sitten  teinkin. Sain  ostettu  taas  hyviä  kirjoja, en niitä  syö, vaan  ne  on  hyviä  lukia....heh............

Tänään on kuulkaas  torella  mielenkiintoinen päivämäärä, sillai mun  vanahassa historiassanni, koska  just 9/3-1969, oli  Sunnuntai ja mä   ylitöissä Weiste  Oy:ssä  Helsingin  Suutarilassa.  Trasselkoneet  olivat  menneet  epäkuntoon ja mut  pyyrettiin  niitä korjaamaan ja  mä  menin. Ei mennyt  kun  5 tuntia, niin  sainkin ne pelaamaan ja sen kunnaksi  söin eväitäni ja  siinä  nahkatuolissa  jossa istuin, oli mukavan  oloosta ja  mää  otin ja nukahrin.....rhoooooooooooooooooh..

Ja näin unta:

Mun eteeni  ilmestyi   kaksi kättä ja siinä    toisessa  kädessä  oli  sadan  markan  seteleitä iso  kasa  ja  sanottiin   "ojenna kätesi "  ma tein  niin.  Se "unikäsi"  alkoi  antamaan  mun  ojenettuun  käteeni seteleitä  ja kuulin  selvästi  .....yksi..kaksi,,kolme..neljä,,viisi..kuusi..seitsemän...kahdeksan.......seteleiden  laskeminen senkun vaan jatkui  ja  yhdessä  kohtaa  mä   unessani sanoin..."riittää  jo..riittäää  jo " , mutta seteleiden  kasaantuminen käteeni  vaaan jatkui.

Kun: yhtäkkiä  mä heräsin....ja muistin niiden seteleiden  antamisen. ....vähän  harmitti  kun se olikin vaan unta, kasasin  työkaluni ja  lähdin   asuntooni, Yläkaskentie  27..... se olikin  vaan  unta himskatti......vaikka olin  useamman  vuoden  veikannut vakiota, niin  ennen en  ollut  saanut  puupenniäkään. Ja  melkein  unohdin  sen  "päivätorkku-uneni".

Mutta:   Tuli   18/5-1969, Sunnuntai-ilta kun ratiosta  kuului  oikeat  lottonumerot.....ccc.ccc.ccc.ccc.ccc ja mun vakioveikkauslapussani oli  12 oikein  ja sain  3  viikon  protestiajan  jälkeen  noutaa  Hesan KOP, Aleksaterin kadulta.....14,350  markkaa. Oli se  jännä  tapahtuma. Eiksjuu?

Kiitän ja kumarran  valon  väkeä.

Ekku Mattila.