perjantai 16. helmikuuta 2024

Kyl mää äijjälualani kirijat tunnen.....

 





16/2-2024.
EKKU.
alias: Jukka Pekka  Mattila.
Nasiiri.
Meedio.
Clairvoyant.
puh: 0466840923.
¤¤¤
 Perjantaita  sinne  teille  jokahittelle.  Moni on  pyytänyt  että  paakko  Ekku  sun äijälualastasi kuvia, koska  se on niin  mahtavan  hiano ja  tässä  ne ny  taas tuloo. Mullon  kaikkiaan  noin  vähä vajaa  3000  kiriaa, suurin osa  tuas  äijjälualassani ja  osa  pitkin  yläkertaa.   Onko se syynä mun lukemishimooni, kun  mun vanahemmat  siskot  opetti mut  lukemaan  jo 4  vuatiaana,   1950, vai mikä? Olen aina  tykänny  lukemisesta. Mutta  99 % luen  kaikkea   muuta kun  romaaneja. Olen aina sanonut  että tällääneen  kohta  78  ikääneen  ja  kun  oon kierrellyt mailmaa  vaikka missä ja kokenut  vaikka mitä ja kun mulla  on jumalattoman  hyvä muisti, niin  jo itsesssäni oon  satatuhatsivuinen  romaani.....Olen  hanakka  lukemaan  tietokirjallisuutta, vanhaa historiaa, muistelmia, avaruus, tekniikka, "sodat-rauhat", ym..ym, maat-kansat, ym..m..

Hesassa asuin  1964-1982, niin kyllä mulle  tuli  tutuksi  niin  Kallion  kirjasto,Espoon Matinkylä, Olari, Tapiola, melkeen ns  kannesta  kanteen  niiden kirjat. Muutenkin  mun äijjälualani  vastaa  varttia vaille kirkkoa. Äijjälualani  on   samalla  mun meditaatio-funtsaamistila.   Jees.

Emmäny muuta just:  Olokaa ihimisiksi  juuri  siksi. Ettei  tuu   juarupuheita  viikonloppunne  jälkeen......

Ekku  Mattila.