sunnuntai 11. helmikuuta 2024

Olen minäkin tavannut itse Paavo Nurmen.....muttei se palioa puhunu.....katteli vaan päälle.....Soli hiliaaneen miäs.

 



Moro taas:
11/2-2024.
EKKU,
alias; Jukka Pekka Mattila.
Nasiiri.
Meedio.
Clairvoyant.
puh; 0466840923.
¤¤¤
Vuonna  1964  muutin hesaan ja jossakin   vaiheessa, taisi  olla  jo samana  vuonna, kesällä  tuumasin tarvitsevani  kesäpaitaa ja eikun yhteen  liikkeeseen   astuin.
¤¤¤
Päivää  sanoin...ketään ei näkynyt...päivää  taas sanoin ja heti auttoi. Pienen  liikkeen  takaseinällä  oli verho  ja se avautui......esille astui  mies, joka  ei puhunut   mitään.....katseli mua kohden ilmeettömästi.....
E: päivää.....tarvisisin  kesäpaidan..jot......
P: tuolla niitä on.....
E: aijaa.. niinpäs  näkyy....ja  rupesin  kurkottamaan  hyllyillä olevia  paitoja....mun numeron on 42...jot....
P: jaa...
E: nony.....tuossa on yksi..mikäs  numero  se on....
P: röhmnstf...
E:nooh  kaitse se sopii sitte.....
¤¤¤
ja  astuin  myyntipöydän eteen  satanen  kädessäni, sen ojensin  myyjälle, joka nakkasi 10 markkaa  takaisin ja meni  uudelleen  liikkeen  verhojen  taakse...viuh...
E; näkemiin  huikkasin..mutta vastausta  ei kuullut..jonkunlainen  rköömstsft.....
ja mää  lähärin  karulle.

Jaaatkuuuuuu..
Kului  muutama  päivä kun olin menossa  keskukseen asioille, raitsikka  3B :llä.  Päivä  oli   kuuma. todella kuuma  ja mun päälläni se  90  markan silkkipaita, komian sininen. Raitsikassa  mun nenääni alkoi   tullahtaa selvää  kusen hajua  ja heti    ajattelin  että  joko  joku  pultsari  on  paikalla  ollu  ja  vaihdoin  paikkaa, mutta  ei..

Haju  vain pysyi ja vaihdoin    taas istumapaikkaa , mutta sama  juttu.Kusen haju  oli  vahva. Melkein  jo yäglätti mua. Olin  tyytyväinen kun pääsin  raitsikasta  kadulle...aaah.....oli  vahva se kusen haju....hyi.....

Mutta...se kusen haju  edelleenkin  pysyi mun mukana. Kuuma  aurinko  paistoi . Jossakin  vaiheessa  nuuhkaasin  paitaani, se  oli  aikalailla  märkänä mun hiestä  ja siitä  koska se  paita oli silkkiä ja eisiis  lainkaan    siihen  auringonpaisteeseen sopiva.....ja jesus....se kusen  haju  tuli  musta ittestäni. Siinä  oli käynyt  niin , koska silkkipaita ,  joka oli kun  jättikortsu mun ylläni ja sen silkkikangas sekoittui  mun hikeen ja  synnytti sen  kusen hajun.

Kun  myöhemmin , melkein naamani ,punaasena häpeästä ,  kusen hajuusena,  kävelin   kämppääni, niin heti ja todella  heti, riisuin sen paidan  yltäni, avasin  roskapussin kannen...ja sinne se  90 markan  silkkipaitani  meni...plöts.

Ekku Mattila.