sunnuntai 4. helmikuuta 2024

Saa nauraakin......jos siltä tuntuu.......mutta se tapahtuma jonka näin 1956 oli todella jännä...ja totta.

 









Päivää taas.

4/2-2024.

EKKU.

alias: Jukka Pekka Mattila.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤

Vuonna  1956, Toukokuussa, Alahärmässä, mun  syntymäkotikunnassa-talossa, Lapuan  joen  rannassa, noin 100  metrin päässä  kototuvastani..

Kun:

Olin silloin  10 vee ja  tapani  mukaan  olin ryöminyt matalana  kun inkkari  kyseisen  joen  rantaan ja seuraamaan joessa  liikkuvia  eläimiä,  sorsia, hyppiviä kaloja,biisameita, ym ja  olin  päässyt matalana istumaan kivelle, jossa  Äitini  useasti  hinkkasi , ns pyykkilauralla,  joessa  pesemiään  vaatteita, kesäaikaan. Joka kerta  olin  onnistunut  niin ettei  joessa-rannalla olevat eläimet mua  alussa   huomanneet.

Olin kun 100%  inkkari  vanhasta  ajasta.

Kun: Joen  vastarannalta, joen leveys noin  45 metriä, kuulin  kovaa rapinaa ja kuuntelemaan mä  jäin.  Oli  aikainen  kevät, pajupensaat jo  lehdet saaneet, maassa  ruoho  noin  20 senttistä ja  siellä oli  kolme  pajupensasta, noin  2  metriä  korkeat, suunnilleen  2-3 metrin  päässä  toisistaan....

kun:

yhäkkiä näin  miten  oikean  puoloisesta pajupensaasta  ilmestyi  kummallinen olio. Se oli  noin  metrin-toista  pitkä, kuin  joku  muksu ja  sen pää  alkoi suoraan kaulasta  alaspäin. Siis  KAULAA  ei ollut ollenkaan. Sen  kädet olivat tosipitkät,   alle  sen polvien, melkein ruohoa koskettaen  ja se oli  karvainen kuin apina.

Se liikkui todella hitaasti, kuin liukumalla, lainkaan maata koskettaen, kuten  hidastetussa  elokuvassa.Ollessan  puolivälissä  seuraavaa  pajupensasta, se yhtäkkiä  pysähtyi, vainusi  minut ja  katsoi  suoraan minua  kohden, vaikka  olin sen  kiven edessä  matalana  kyyryssä,  toisella rannalla jokea.

Sitten: salamana  loikkasi siihen keskimmäiseen  pajupensaaseen, siellä  hetken ravisteli  oksia, levitti pensaan ikäänkuin auki  keskeltä, hetken naama siltä näkyi  ja  matalana  juoksi  seuraavan  pensaan taakse, kohden uimapaikkaa. Sinne  katosi.

¤¤¤

ainakin  tunnin, jos ei eneekin seurasin ja odottelin  tuleeko se  takaisin, muttei enää  karvaasta  apinaoliota  näkynyt. Kun  vanhemmilleni asiasta-apinasta  innoissani kerroin  myöhemmin, niin Äitee sanoi  Mäkelän Kalle siellä vaan sulle pelleilee....Kalle oli  pukeutunut  karvaiseen  apinapukuun...(mukamas)  (Kalle asui samalla  puolella jokea ,kuten  mekin)  oli siis Äiteeltä  huono  selitys.

Vasta myöhemmin noin  1964, Hesaan muuttaessani  ja  päästessäni  lukemaan kaupungin  isoa  kirjastoa,  tulin  käsittämään että  olin nähnyt  "karvaasen  lumimiehen", mutta  myöhemin  tajusin-ymmärsin  sen olevan humanoidin, toisesta ajasta...ufon kyytissä  tulleen.

¤¤¤

Nuo  kirjasta , noin  vuosina  (1955-1970) ottamani  kuvat laitoin tähän mukaan sen vuoksi....."sillä ei ollut  kaulaa  lainkaan...sen pää lähti suoraan hartiasta alaspäin....sillä oli  todella pitkät  kädet.....se oli  kauttaaltaan  karvainen..se liikkui  ikäänkuin ilmassa  liukumalla.....se  vaistosi  minut ja käänsi  päänsä  suoraan minua  kohden.......se oli  pitkä..se oli  pieni , kuten lapsi....se..se..se..."

Siis: Minäpoika  näin  pienikokoisen  humanoidin Alahärmässä  1956, Lapuan  joen  toisella puolella, keväällä, Toukokuussa.  Olin silloin  10  ikäinen.

Ekku Mattila.