keskiviikko 21. helmikuuta 2024

Voihan herranen aika sentään.....nymmoon virallisesti vanaha kääkkä, ittekseen höpäjävä pöljäkes. Lisäksi kuurokin...Häh?...mitä sanoit..häh?

 




Päivää:
21/2-2024.
EKKU.
alias: Jukka  Pekka Mattila.
Nasiiri.
Meedio.
Clairvoyant.
puh: 0466840923.
¤¤¤

Nyseon  tapahtunut kuulkaas:  Mulla  on ollut  pääss...eiku korvissani vikaa,   en ole  kunnolla kuullut  mitään,  noin  vuoden -kaksi  ja tänään, kovan työn(Vaimo ja muksut)   tuloksena suostuin menemään  korvaplääkärille, taikka  eihän meitä  vanhoja  kääkkiä enää  oteta  itte  terveyskeskukseen, vaan  esim nyt. jos on kuulossa  vikaavikaavikaa, niin meidän paikka  on aikuusten neuvola = ikäneuvola, Kuten kuvastakin  näkyy..........Ne on havaannu että jos me  vanahat kääkät menemme terveyskeskuksen ajanvarauspluukulle, niin eihän siinä ajanvarauksessa kauaa mee, mutta ne  meirän pulinat vanhoista hyvistä  ajoista, silloin ennen, 1950  luvulla.......pulipulipuli.... Ja  virkailija  on vaikian näkööneen. Eihän se saa sanua..meesnysiitähöpäjämästä  vääräsäärinen pöhkö.

Siis: Molin  vaimoni kanssa, tänään, (josta  tulee  aikanaan mun omaishoituri), ikäneuvolassa.  Hoituri lorootti  mun  moleenpaan korvaan  vettä sellaisella  ruiskulla , odotti hetken  aikaa ja siten koetti imiä sellaasella polokupyörän  pumpulla korvasta  rotanhännät  pois, muttei sieltä  palio  sellaasta  tavaraa tullut.
Ja se tarkoittaa:
Että: 

Ensviikon  Keskitaina  meen  kuulotutkimuksiin, samaan  ikäpöljäkesneuvolaan  ja jos en  kuule  kunnolla niin ei mene  kun  vajaa  6 kuukautta, kuulemma, niin  Seinäjoelle plääkäriin, jossa  pannaan  vissiin sellaaseet  korvikset, eiku  kuulolheet  mun  korviin. 
Jees.

Ja, kuten  näette itte ominsilimin, niin olen saanut  Alahärmälääsvillasukat. Vaimon  yksi systeri  ne  mulle  kutoi  että natina vaan kuului. Vaimoni  ei olisi kerenny niitä mulla  virkkaamaan, koska hän joutuu  olemaan koko  aijan  mun vanaveres, etten  kuuppaa niskoinnurin,  eikun nurinniskoin. Mulla  on nimittäin , pihkura  sentään verenpainestauti, samheri ja sentakia  voin kellahtaa  vattalleni , taikka miksei   seliälleni, koska vaan...muks....töms..

Jaahas: Nyt  meen  pihalle  potkimaan kiukuspäissäni lumikasoja. Tuata valakoosta  juttua  on tullut  liikaakin  ja näköjään   lisää vaan  tulee.En yhtään tykkää  talavesta. En.

Ekku Mattila.